سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« چكيده پایان نامه با موضوع محبت زدیدگاه آیات وروایات ونقش آن در زندگی فردی واجتماعیپیشینه تحقیق نقش خانواده در تربیت مذهب کودکان زیر 7سال »

پیشینه‌ی پایان نامه با موضوع محبت ازدیدگاه آیات وروایات ونقش آن بر زندگی فردی واجتماعی

پیشینه‌ی پایان نامه با موضوع محبت ازدیدگاه آیات وروایات ونقش آن بر زندگی فردی واجتماعی

  چهارشنبه 14 تیر 1391 09:21, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 1 کلمات  
موضوعات: پایان نامه های طلاب

 


محبت امري است فطري و از ازل وجود داشته و تا ابد نيز وجود دارد چنان چه خداوند از روي اشتياقي كه به انسان داشت خلقت را آغاز كرد و موجودات را بيافريد و در هر كدام غريزه‌ي خاص خودش را قرار داد و غرايز را همراه آنان گردانيد خداوند پيش از آن كه موجودات 22را بيافريند از تمام جزئيات و جوانب آنها آگاهي داشت و حدود و پايان آن را مي‌دانست.


با مراجعه به حوزه‌ي زهرائيه نجف آباد- حوزۀ الزهراء گلدشت پايان نامه‌اي تحت عنوان اين موضوع موجود نبود. از جمله تحقيقاتي كه تقريباً مشابه با اين موضوع انجام شده بود تحقيق سركار خانم گلستان اميري با عنوان نقش محبت در تعليم و تربيت فرزندان كه در آن به تعريف اصل محبت و اصل تعليم و تربيت پرداخته و در ادامه نقش محبت را در تعليم و تربيت بيان كرده‌اند. اين تحقيق در زمستان 1387 تدوين شده است. همچنين با توجه به بررسي‌هايي كه در سايت‌هاي تحقيقاتي انجام گرفت تنها يك تحقيق از خانم فاطمه رسوليان فرد با عنوان بررسي و تحليل حب الهي در آيات و روايات به نگارش در آمده است. ايشان در اين مطلب كه آيا از عشق مجازي مي‌توان به عشق حقيقي رسيد اشاره نموده است.
از مهم‌ترين منابعي كه به پژوهشگر در نگارش تحقيق ياري كرده است كتاب ميزان الحكمه نوشته محمد محمدي ري شهري باب محبت كه بسيار جامع و كامل بوده و روايات متعددي از ائمه معصومين (عليهم السلام) در زمينه‌ي محبت در اين كتاب بيان شده بود مورد استفاده قرار گرفت.
تفاسير الميزان و نمونه از جمله كتاب‌هاي ديگري است كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار گرفته به اين صورت كه تقريباً تمامي آياتي از قرآن كه در آن به كلمه حب و مشتقات آن اشاره شده جمع آوري و مورد ارزيابي حداقل پنج تفسير قرار داده شد و سپس در حد نياز از آنها استفاده شد كه بيشترين استفاده از 2 منبع مورد نظر بود.
فرهنگ مهرورزي از استاد حسين انصاريان كه بسيار جامع و كامل بوده كه در آن تقريباً تمامي ابعاد مهرورزي از جمله محبت خدا به انسان، انسان به خدا، محبت‌ اهل بيت و …. آثار و عوامل محبت مورد بحث قرار گرفته است.
اهل بيت عرشيان فرش نشين نوشته استاد حسين انصاريان كه در آن به تعريف مباحثي از قبيل محبت اهل بيت و ويژگي‌هاي شخصيتي اهل بيت به طور اختصار پرداخته است.


محقق:زهرا صدارت، مدرسه علمیه الزهرا گلدشت
استاد راهنما : خانم اشرف رضایی
بهار 1389












فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • متین
  • avije danesh
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)
  • سیده علوی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 717
  • دیروز: 1024
  • 7 روز قبل: 11983
  • 1 ماه قبل: 52250
  • کل بازدیدها: 1080421
Online User