سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« بیوگرافی شیطانتصادف »

کد تماس با خدا

کد تماس با خدا

  دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 07:46, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, مذهبی


تنها خطي که هميشه آزاد است و به هيچ وجه اشغال نمي شود، خط ارتباطي با خداست. طرف ديگر اين خط،

هميشه يکي، چشم براه ماست. او هميشه گوش به زنگ است، مشکل از ماست که گاهي کد تماس با خدا را از ياد مي بريم، و گرنه اين کد هميشه آزاد است.

آنچه مي آيدکوتاه نوشتي نغز و دلپسند است با عنوان “اخلاق مخابراتي” به خامه استاد ارجمند، حجت السلام جواد محدثي.

در عصر ارتباطات، «انزوا» پذيرفتني نيست و زندگي بي رابطه، مرگ روح است.

عرش الهي، مرکز بي نهايت شماره‌اي اتصال با آفريده‌هاست. هر کس از هر جا و هر زمان و به هر زبان مي‌تواند با اين مرکز، گفتگو کند. بي آنکه خطي روي خطي بيفتد.

خدا در مرکز ملکوتي دعا، هر لحظه آماده دريافت پيام «نياز» است. هفده رکعت نماز در پنج نوبت، کد تماس با خداست که در عدد «17 – 24434 » خلاصه مي‌شود.

کسي که روزي پنج بار با او تکلم مي‌کند، از تنهائي در مي‌آيد، کليم خدا مي‌شود و احساس بي پناهي نمي‌کند.

خدا که آن سوي خط تماس است، دوست دارد در خوشي‌ها هم سراغ از او بگيريم، نه فقط وقتي که گرفتار مي‌شويم و به دردسر مي‌افتيم. بي معرفتي است که وقتي «مضطر» مي‌شويم از اورژانس «دعا» استمداد کنيم و انتظار کمک فوري داشته باشيم.
نماز

او هميشه گوش به زنگ ماست. مائيم که گاهي حوصله حرف زدن با او را نداريم. يا تماس و دعوت او را بي جواب مي‌گذاريم. شيطان سعي مي‌کند در جبهه معنوي، رابطه ما با خدا را قيچي کند، يا روي خط نيايش.

«پارازيت ريا» بيندازد. مکالمه ما با مرکز، نبايد قطع و وصل شود، يا صدايش خش خش داشته باشد.

بايد «ديش» رحمت گير را بر بام بلند نيايش نصب کنيم و دريافت کننده دل را روي طول موج «اجابت» تنظيم کنيم، تا صداي استجابت دعا به گوش دلمان برسد. اگر «امن يجيب» که رمز اجابت است نتوانست خط ما را با خدا مرتبط سازد، بايد ديد کدام گناه و غفلت موجب قطع تماس شده است؟ گاهي قساوت دل و غذاهاي حرام و دوستان بد، در سيستم ارتباطي ما با خدا اختلال ايجاد مي‌کنند و خطوط تماس را مي‌پوسانند و صدايمان به خدا نمي‌رسد.

براي وصل مجدد خط، هم پرداخت هزينه لازم است و هم تعهد.

هزينه‌اش، توبه و استغفار و اصلاح و عمل صالح است، تعهدش هم آن است که قول بدهيم از حلم صبر و ستاريت خدا سوء استفاده نکنيم، والا هميشه در معرض خطر اختلال و قطع ارتباطيم.

گاهي تنها يک «يا رب» خالصانه، يک آه برخاسته از دل، يک قطره اشک ندامت، يک دل شکسته و يک توسل بي ريا، ما را به خدا وصل مي‌کند.

پيش شماره ارتباط با خدا، حمد و ثناء و صلوات است. اگر محبت و معرفت «اهل بيت» را داشته باشيم «آل محمد» به ما خط مي‌دهند، آنگاه مي‌توانيم يا چهارده خط مستقيم با خدا مرتبط شويم. «ولايت» تلفن همراه ما براي تماس با شبکه ملکوتي خداست.

حيف است که در عصر ارتباطات، با خدا و رسول و اهل بيت، رابطه نداشته باشيم.

منبع:وب سايت محبوب فارسي زبانان محشر


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ
  • آفتاب
  • مسافر

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1688
  • دیروز: 1579
  • 7 روز قبل: 12031
  • 1 ماه قبل: 50793
  • کل بازدیدها: 1082000
Online User