سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« غریبسیره اقتصادی حاج ملا علی کنی »

تایید استطاعت جسمی 68 هزار زائر ایرانی برای تشرف به تمتع امسال

تایید استطاعت جسمی 68 هزار زائر ایرانی برای تشرف به تمتع امسال

  شنبه 21 مرداد 1391 09:52, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 346 کلمات  
موضوعات: اخبار




معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت با بیان اینكه تا كنون 70 هزار مشمول اعزام به حج تمتع در كاروان ها نام نویسی كرده اند گفت: از این تعداد تا كنون استطاعت جسمی 68 هزار نفر زائر تایید شده است.




به گزارش خبر معارف،’ ولید دنده بر’ افزود: هم اكنون وضعیت استطاعت جسمی یك هزار و 500 نفر از زائران ایرانی در حال بررسی است و 431 نفر نیز به دلیل عدم تایید استطاعت جسمی از اعزام به حج تمتع امسال بازماندند.
 
این مقام مسوول در مركز پزشكی حج و زیارت گفت: البته افرادی كه به دلیل عدم تایید استطاعت جسمی از اعزام به حج تمتع امسال بازمانده اند، می توانند سال آینده با برطرف شدن مشكل خود به سرزمین وحی اعزام شوند.
 
 
** زنان ایرانی در تمتع هم از مردان پیشی گرفتند
 
دنده بر در ادامه افزود: از مجموع 70 هزار زائر ایرانی حج تمتع امسال كه تا كنون در كاروان ها نام نویسی كرده اند، 33 هزار و 800 نفر را مردان و 36 هزار و 300 نفر را زنان تشكیل می دهند.
 
معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت با بیان اینكه تا كنون 446 پزشك كاروان مشخص شده است گفت: به ازای هر كاروان ایرانی یك پزشك كاروان تعیین شده است تا وضعیت سلامت حجاج ایرانی را در عربستان سعودی زیر نظر داشته باشند.
 
 
** قندخون در صدر بیماری پر خطر زائران ایرانی
 
این مقام مسوول در مركز پزشكی حج و زیارت با بیان اینكه از مجموع 70 هزار زائر ایرانی نام نویسی كرده در كاروان ها، 54 هزار و 500 نفر در معرض خطر هستند گفت: بیماری قندخون با فراوانی 24 هزار نفر، بیشترین بیماری پر خطر در میان زائران ایرانی حج امسال را تشكیل می دهد.
 
به گفته دنده بر، پس از بیماری قندخون، فشارخون بالا با فراوانی 15 هزار نفر و بیماری های قلبی و عروقی با فراوانی پنج هزار نفر، بیشترین بیماری های پر خطر در میان زائران ایرانی تمتع امسال به شمار می رود.
 
معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت ادامه داد: همچنین 28 نفر از زائران حج تمتع امسال دیالیزی هستند.
 
عملیات اعزام زائران به تمتع سال جاری از اوایل مهرماه آغاز می شود.        
منبع: ایرنا
 


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • انانه
  • avije danesh

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 743
  • دیروز: 943
  • 7 روز قبل: 9229
  • 1 ماه قبل: 46467
  • کل بازدیدها: 1095405
Online User