سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« فلز خطا کرده رو است.قوانینی برای زندگی بهتر »

برنامه ستارگان دانش با محوریت زندگی بانو امین

برنامه ستارگان دانش با محوریت زندگی بانو امین

  دوشنبه 22 خرداد 1391 12:21, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, مذهبی, اخبار

برنامه «ستارگان دانش» به شرح زندگي پر فروغ بانوي مجتهده حاجيه خانم نصرت السادات امين رحمت الله عليها در سالگرد ارتحال ايشان مي‌پردازد.



به گزارش روابط عمومي راديو معارف، همزمان با 23 خرداد ماه سالروز رحلت بانوي مجتهده حاجيه خانم نصرت السادات امين رحمت الله عليها، برنامه «ستارگان دانش» با حضور بانو علويه همايوني و سركار خانم طيبي به زندگي پر بار و پر فروغ اين بانوي علم و ايمان مي‌پردازد.
برنامه «ستارگان دانش» كاري از گروه فقه و سيره، به تهيه كنندگي و سردبيري روح الله شجاعي، نويسندگي حجت الاسلام محمد مهدي صفايي و گويندگي محمد جواد محمدي، سه شنبه 23 خرداد ساعت 8:40 از شبكه راديويي معارف تقديم شنوندگان خواهد شد.
گفتني است، بانوي مجتهده امين رحمت الله عليها در سال ۱۲۶۵ ـ ۱۳۰۸ در اصفهان چشم به جهان گشود. نَسَبش با سی واسطه به  حضرت اميرالمومنين عليه السلام می‌رسد. از چهار سالگی به فراگرفتن قرآن و از یازده سالگی به تحصیل زبان عربی پرداخت. با اینکه در پانزده سالگی ازدواج کرد، هرگز همسرداری و تربیت فرزندان، او را از تحصیل علم باز نداشت. در بیست ‏سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث پرداخت، بزودی به حکمت و فلسفه و درپی آن به عرفان روی آورد. علی‏رغم تمام مشکلاتی که در آن دوران برای تحصیل بانوان متدیّن وجود داشت، پس از پشت سر نهادن مدارج علمی در حضور استادانی چون آيت الله شیخ ابوالقاسم زفره‏‌ای، آيت الله حسین نظام‏ الدین کچویی، آيت الله سید ابوالقاسم دهکردی، آيت الله میرزا علی آقا شیرازی و آيت الله میر سید علی نجف ‏آبادی، از چهل و سه سالگی اجازه های اجتهاد و روایت حديث از «آیت اللّه حائری یزدی»، موسس حوزه علمیه قم، «آیت اللّه آقا محمدرضا نجفی»، «آیت اللّه سیدمحمد کاظم شیرازی» و «آیت اللّه اصطهباناتی» دریافت کرد و خود نیز پس از چند سال، به «آیت اللّه مرعشی نجفی»، «زهیر الحسّون» و «بانو علویه همایونی» اجازه روایت عطا کرد.
سرانجام در روز دوشنبه، بیست و سوم خردادماه 1362 آخرین برگ از دفتر زندگی این بانوی پاک علم و اجتهاد و عرفان ورق خورد و زنان و مردان علم و فضل را در سوگ خود عزادار ساخت.


منبع :رادیومعارف    


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 328
  • دیروز: 2730
  • 7 روز قبل: 10981
  • 1 ماه قبل: 60390
  • کل بازدیدها: 1074596
Online User