سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« پیشینه مقاله معلم نمونهشادی از دید گاه شیعه »

احترام به والدین از دیدگاه آیات وروایات

احترام به والدین از دیدگاه آیات وروایات

  شنبه 10 تیر 1391 09:44, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: پایان نامه های طلاب

 


احترام به والدین معنای گسترده و وسیعی دارد که شامل گفتار، رفتار و حتی نوع نگاه کردن هم می‌شود و همة نیکی‌ها را در برمی‌گیرد به طوری که فرزند باید همواره با تواضع با ایشان رفتار نموده و نهایت ادب را نسبت به ایشان به جا آورده و نیازها و خواسته‌هایشان را بر خواسته‌های خویش مقدم بدارد و هر گامی که برمی‌دارد جهت رضایت خاطر ایشان و خشنودیشان باشد.


خداوند در قرآن انسان را نسبت به حفظ حرمت والدین سفارش نموده و این امر را در جای جای قرآن بیان کرده و نیکی به والدین را در چهار سورة قرآن پس از مسأله توحید قرار داده و نیکی به ایشان را مایه سعادت دنیوی و اخروی شمرده است. روایات عدیده‌ای نیز در این زمینه از جانب ائمه علیهم‌السلام به ما رسیده که همگی نشانگر اهتمام این موضوع می‌باشد به طوری که نیکی به والدین موجب حمایت خداوند شده و یکی از مجوزهای ورود به بهشت برشمرده‌ شد و نیکی به ایشان از صفات شیعه محسوب شده است.
نیکی به والدین از دیدگاه عقل نیز امری لازم و ضروری است زیرا به حکم عقل اگر کسی به انسان خدمتی کند هر چند خدمتش کم و ناچیز باشد انسان سعی در جبران آن دارد، پس پدر و مادر با وجود زحمات فراوان جهت رفاه فرزندانشان، بدیهی است که جبران زحمات ایشان و نیکی به ایشان امری واجب خواهد بود.
کلیدواژه‌هایی که در این تحقیق استفاده شده عبارتند از: پاس، حرمت، بزرگداشت.


محقق : هدی پاداش، مدرسه علمیه الزهرا گلدشت

استاد رهنما :خانم زهرا گورویی

زمستان 1389


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • موعود موجود

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 404
  • دیروز: 1024
  • 7 روز قبل: 11983
  • 1 ماه قبل: 52250
  • کل بازدیدها: 1080421
Online User