سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« نیازچکیده پایان نامه با موضوع حیات برزخی »

چکیده پایان نامه با موضوع نقش خانواده در تربیت مذهبی کودکان زیر 7سال

چکیده پایان نامه با موضوع نقش خانواده در تربیت مذهبی کودکان زیر 7سال

  شنبه 3 تیر 1391 10:41, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: پایان نامه های طلاب


خانواده منظومه‌ای متشکل از مرد و زن و فرزندان است که یک سلسله، روابط عمیق روحی، عاطفی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان آنان جاری است و با هدف رفع نیاز و کسب آرامش در حیطه ی روابط خانوادگی و تولید و تربیت نسل پاک به حیات  خود ادامه می دهد.خانواده اصلی ترین نهاد تربیتی جامعه و مهم ترین جایگاه پرورش نیروی انسانی و محیطی مناسب، برای رشد اعضای خود به شمار می رود،

خانواده به عنوان اساسی ترین نهاد اجتماعی، نقش عمده در تکوین شخصیت و سلامت جسم و روح فرزندان داشته و در تعادل و بقای جوامع، تأثیرات سازنده  و عمیقی خواهد داشت.
در نظام خانواده، زوجین، بعد از مسؤلیت زن و شوهر، نسبت به یکدیگر، مهم ترین وظیفه ی آنان در قبال فرزندان می باشد.در نظر کودک، پدر و مادر، دو الگو و نمونه‌ی کامل و دو منبع عقل و خرد هستند. کودک در سالهای اولیه‌ی زندگی خود، در بسیاری از اعمال و رفتارش، مقلد والدین می‌باشد. از این رو می توان به مسئولیت مهم و سنگین پدر و مادر در قبال فرزندان پی برد.والدین با علم به ارزش و جایگاه فرزند و اجر و پاداش عظیم تربیت فرزند، می توانند با تلاش و کوشش بیشتر، در راه تربیت فرزندان  خود گام موثری بردارند. توجه عاطفی مثبت و بی قید و شرط، از جانب والدین نسبت به کودک باعث بر قراری رابطه‌ی عاطفی نزدیک بین آنها شده و موجب سلامت روان و رشد کودک تا بزرگسالی می شود. پرورش روح ایمان و مذهب در کودک از همان دوران نونهالی جزء وظایف اصلی و مهم والدین می باشد. والدین می توانند در پرتو ارتباط با خالق یکتا، فرزند خود را انسانی خلیق و شایسته تربیت نمایند. در این مجموعه به کلید واژه‌هایی همچون: دموکراتیک، پالایش، تخاصم، تفویض، و سیطره و … اشاره شده است.

محقق :زهره جمشیدیان (یدالله ) ، مدرسه علمیه الزهرا گلدشت

استاد راهنما: خانم اشرف رضایی

تابستان 1388

نظر از: الزهرا (س) نصر [عضو] 

امام حسین علیه السلام :
خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ، لَمْ يَكُنْ فِيهِ كَثيرُ مُسْتَمْتَعٍ: اَلْعَقْلُ، وَ الدّينُ وَ الْأَدَبُ، وَ الْحَياءُ، وَ حُسْنُ الْخُلْقِ؛
پنـج چيز است اگر در انسـان نباشد، بهـره زيادى در او نخـواهد بود: 1ـ عقل 2 ـ دين 3 ـ ادب 4 ـ حيا 5 ـ خوش ‏اخلاقى.
حياة الامام الحسين عليه ‏السلام: ج 1، ص 181
میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارک باد

1391/04/04 @ 10:16
نظر از: جان نثاری [عضو] 
جان نثاری

با تمام وجود گناه کردیم اما نه نعمتهایش را ازما گرفت نه گناهانمان را فاش کرد به این بیندیش که اگر اطاعتـــش کنــیم چه میکنــد؟؟(دکتر علی شریعتی)

1391/04/03 @ 13:13


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • ذاكري

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 231
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 10134
  • 1 ماه قبل: 48292
  • کل بازدیدها: 1082000
Online User