سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« تهمت ودروغ ابزار وهابیتمبلغان دینی با (فانوس) می آیند. »

ویژه برنامه های ماه رمضان ازرادیو معارف

ویژه برنامه های ماه رمضان ازرادیو معارف

  دوشنبه 2 مرداد 1391 12:56, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, اخبار



ويژه برنامه‌هاي شبكه سراسري معارف در ماه پر خير و بركت رمضان توسط روابط عمومي راديو معارف معرفي شد.

به گزارش روابط عمومي راديو معارف، همزمان با فرارسيدن ماه پر خير و بركت رمضان، برنامه‌هاي اين راديو بوي ميهماني خدا گرفت. گروه هاي مختلف برنامه‌ساز در اين ماه با برنامه‌هاي معارفي ذيل همراه با شنوندگان روزه‌دار اين شبكه خواهند شد:



«نان و خرما»
برنامه «نان و خرما» كاري از گروه فرهنگ و ادب به تهيه كنندگي ابوالفضل سليماني ويژه زمان افطار است كه به موضوع آشنايي با آموزه‌هاي ادعيه رمضان و افطاري ساده مي پردازد. اين ويژه برنامه هر روز از ساعت 19:30 همراه روزه‌داران شنونده خواهد بود.
«بهشت اجابت»
برنامه « بهشت اجابت» كاري از گروه قرآن و حديث به تهيه كنندگي حجت الاسلام محمد جواد طوسي ويژه وقت سحر ماه رمضان است كه به موضوع اميد و رجا به فضل و رحمت الهي، فضا سازي معنوي و انس با قرآن كريم مي پردازد. اين برنامه ساعت 3:45 دقيقه بامداد تقديم به سحرخيزان روزه دار خواهد شد.

«عشق الهي»
برنامه «عشق الهي» كاري از گروه انديشه و حكمت به تهيه كنندگي حجت الاسلام محمد خليلي است كه به بررسي راه‌هاي جلب محبت الهي و آثار آن در زندگي مي‌پردازد. شنوندگان مي‌توانند اين برنامه را هر روز ماه مبارك رمضان به جز روزهاي 13، 19، 21 و 28 مرداد ساعت 23:15 از شبكه سراسري معارف بشنوند.

«فانوس»
برنامه «فانوس» كاري از گروه خبر و برنامه‌هاي سياسي به تهيه كنندگي علي محمدي ضياء است كه به بيان خاطرات تبليغي مبلغان ديني و حوزوي مي پردازد. اين برنامه هر روز ماه مبارك رمضان به جز روزهاي 13، 17، 19، 21 و 28 مرداد ساعت 21:45 از راديو معارف پخش مي‌شود.

«دعاي افتتاح»
«دعاي افتتاح» كاري از گروه قرآن و حديث هر شب ماه رمضان راس ساعت 21:15 از راديو معارف پخش خواهد شد.

«شبستان»
جنگ شبانه «شبستان» كاري از گروه فرهنگ و ادب به تهيه كنندگي آقايان اميرعباس خاقاني، حميد اشتري، رضا رضايي و سيد احمد محمودي است كه به موضوعاتي همچون روزه، روزه داري و خانواده و … مي‌پردازد. اين جنگ در ماه مبارك رمضان هرشب به جز 18، 20 و 22 مرداد ساعت 24 تقديم شنوندگان معارف جو خواهد شد.

«ماه خدا سلام»
ويژه برنامه «ماه خدا سلام» كاري از گروه خبر و برنامه هاي سياسي به تهيه كنندگي سيد محمد مهدي ركني است كه به بيان آثار و بركات اجتماعي روزه‌داري در ماه مبارك رمضان مي پردازد. شنوندگان روزه‌دار مي‌توانند شنونده اين برنامه در 31 تير 91 ساعت 8:40 باشند.

برنامه‌هاي روتين راديو معارف نيز در اين ماه حال و هواي ماه ميهماني خدا مي‌گيرند كه مي‌توان بدين موارد اشاره كرد:

«صبح روشن»
برنامه زنده صبحگاهي «صبح روشن» كاري از گروه فرهنگ و ادب به تهيه كنندگي محمد حسن جلالي است كه در اين ايام به موضوعاتي همچون رمضان و تقواي اجتماعي، آثار تقوي در زندگي اجتماعي و … مي‌پردازد.
اين برنامه روزهاي شنبه تا دوشنبه هر هفته  به جز 1، 2 ، 7، 8 و 9 مرداد ساعت 9:00  از شبكه راديويي معارف پخش مي‌شود.

«خانه مهر»
برنامه زنده صبحگاهي «خانه مهر» كاري از گروه فرهنگ و ادب به تهيه كنندگي اعظم ايراني و حميد اشتري است كه در اين ايام به موضوعاتي چون نقش رمضان در سالم سازي فضاي معنوي خانواده، نقش روزه در آرامش رواني خانواده و … مي‌پردازد. اين برنامه روزهاي سه شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت 9:00 از راديو معارف پخش خواهد شد.

«زمزم احكام»
برنامه «زمزم احكام» كاري از گروه فقه و سيره به تهيه كنندگي حجت الاسلام علي اسماعيلي است كه در ايام ماه مبارك رمضان به بيان احكام مربوط به روزه مي‌پردازد. شنوندگان مي‌توانند اين برنامه را هر روز به جز جمعه ها ساعت 12:15 از راديو معارف بشنوند.

«ارمغان»
برنامه زنده بامدادي «ارمغان» كاري از گروه قرآن و حديث به تهيه كنندگي سيد احمد محمودي و مهدي ميرزايي است كه در اين ايام به موضوعاتي همچون رمضان و فرصت خودسازي، غفلت زدايي و اعمال و فضايل ماه مبارك رمضان و … را بررسي مي‌كند. اين برنامه هر روز به جز جمعه ‌ها ساعت 7:15 بامداد از راديو معارف پخش مي‌شود.

«بربال سخن»
برنامه «بربال سخن» كاري از گروه فرهنگ و ادب است كه در اين ايام به پخش سخنراني خطيبان مشهور درباره مباحث مربوط به خودسازي اختصاص دارد. شنوندگان محترم مي توانند از دوشنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت 11:15 شنونده اين برنامه باشند.

«تا آسمان»
برنامه اذانگاهي «تا آسمان» كاري از گروه قرآن و حديث به تهيه كنندگي حسن توكلي زاده است كه به موضوع رمضان و عبادت اختصاص دارد. اين برنامه هر روز در آستانه لحظات ملكوتي اذان ظهر از ساعت 12:45 از شبكه راديويي معارف پخش مي‌شود.

«خلوت انس»
برنامه «خلوت انس» كاري از گروه قرآن و حديث است كه هر شب به جز شب‌هاي قدر ساعت 00:45 بامداد به پخش دعاي ابوحمزه ثمالي و ساير دعاهاي ماه مبارك رمضان اختصاص دارد.

«ميزان»
برنامه «ميزان» كاري از گروه قرآن و حديث به تهيه كنندگي روح الله شجاعي است كه به آموزش و آشنايي با مفاهيم آيات برگزيده قرآن كريم اختصاص دارد. اين برنامه هر روز به جز جمعه ها ساعت 17:30 بر روي آنتن خواهد رفت.

گزيده بيانات رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني قدس سره پيرامون روزه و رمضان در برنامه «كلام امام» روزهاي يكشنبه، سه شنبه و جمعه ساعت 20:50، گزيده بيانات مقام معظم رهبري مد ظله العالي پيرامون ماه مبارك رمضان، انس با قرآن و … در برنامه «پيام ولايت» هر روز ساعت 13:50 پخش مي‌شود. همچنين سخنان امام خميني رضوان الله تعالي عليه با موضوع رمضان و روزه در برنامه «حديث آفتاب» مورخ 5 مرداد ساعت 6:10 پخش خواهد شد.

برنامه «بركرانه نور» تفسير آيات قرآن توسط حضرت آيت الله جوادي آملي هر روز ساعت 6 صبح، «درمكتب وحي» مباحث تفسيري حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي جمعه ها ساعت 12 و «سروش آسماني» مباحث تفسيري آيت الله سيد احمد خاتمي سه شنبه‌ها ساعت 15:30 از راديو معارف پخش خواهد شد.

در دو برنامه «چراغ مطالعه» و «گنجينه» نيز به معرفي كتاب‌هاي مربوط به رمضان و روزه‌داري و … اختصاص دارد كه به ترتيب به تهيه كنندگي حسن توكلي زاده و سيد ابوالقاسم غضنفري توليد مي شود.
«چراغ مطالعه» شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت 12 و «گنجينه» يكشنبه ها ساعت10:50 از راديو معارف پخش خواهد شد.

مسابقه تلفني «همراهي» كاري از گروه فرهنگ و ادب به تهيه كنندگي ابوالفضل سليماني است كه در اين برنامه مباحث خودسازي حضرت آيت الله مكارم شيرازي به مسابقه گذاشته مي شود. اين برنامه هر روز به جز جمعه‌ها ساعت 16:30 پخش مي‌شود.

نكته‌هايي از قرآن كريم نيز در برنامه «زلال جاري» روزهاي يكشنبه و دوشنبه ساعت 19:20 و بيان نكته‌هايي اخلاقي از قرآن در برنامه «از قرآن مي‌پرسم» جمعه‌ها ساعت 18:50 تقديم شنوندگان فهيم راديو معارف خواهد شد.

گفتني است جزء خواني به روش ترتيل با صداي استاد حسين سبزعلي هر روز بعد از اذان صبح در برنامه «بهشت اجابت» از راديو معارف پخش خواهد شد.


منبع : رادیو معارف    


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • زفاک
  • نویسنده محمدی
  • شمیم
  • سمیه صالحی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 692
  • دیروز: 1386
  • 7 روز قبل: 13781
  • 1 ماه قبل: 54185
  • کل بازدیدها: 1079397
Online User