سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« روش تهیه‌ی آش ماست؛ افطاری به سبک آذری"ضيافت حقيقي" هديه راديو قرآن به کاربران سايت راديو قرآن »

طراحي طولاني ترين قرآن توسط جوان چيني

طراحي طولاني ترين قرآن توسط جوان چيني

  دوشنبه 16 مرداد 1391 08:45, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 264 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, اخبار


 
هنرمند مسلمان چینی در طرحی ابتکاری و با کاربرد تلفیقی هنر سنتی برش کاغذ و خط باستانی چین طولانی ترین قرآن جهان را زیبا و نفیس به طول دویست و هشت متر پدید آورد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به نقل از واحد مرکزی خبر از پکن،‌ محمد یوسف طراح و پدیده آورنده این اثر گفت: عرض صفحات این قرآن به اندازه تعداد سوره های قرآن مجید یعنی یکصد و چهارده سانتی متر است.

این هنرمند که از اهالی شهر چیانگدو در چین است به خبرنگار صدا و سیما در پکن گفت: هشتاد کارگر به مدت سه سال بی وقفه، همه حروف، علائم و اعراب آیات شریفه سی جز کامل قرآن را با برش کاغذ و ترجمه آن به خط باستانی چینی روی کاغذ مخصوصی با عنوان شون چی و پارچه ای ابریشمی طراحی و اجرا کردند.

هنر برش حروف با کاغذ مخصوص در چین بیش از هزار سال سابقه دارد. این هنرمند مسلمان برای نشان دادن علاقه خود به قرآن و حفظ میراث فرهنگی مسلمانان در سرزمین غیراسلامی چین این تلاش بی وقفه را به کار گرفته است.

وی افزود: ترجمه آیات شریفه یکصد و چهارده سوره قرآن کریم به زبان چینی در وسط هر صفحه به صورت ستونی خطاطی شده که این خطوط صفحات را نیز از یکدیگر جدا می کند.

تزئین حاشیه های صفحات این اثر جذاب با نقش هایی از میوه های بهشتی مورد اشاره در کلام الله مجید نظیر انجیر، زیتون و انگور از دیگر جلوه های زیبای این قرآن است.

این هنرمند علاقه مند است اثر هنری خود را در کشورهای اسلامی به نمایش بگذارد.

منبع : اخبار ایکنا


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1068
  • دیروز: 916
  • 7 روز قبل: 11275
  • 1 ماه قبل: 48141
  • کل بازدیدها: 1093275
Online User