سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« چراايه الکرسي ميخوانيم؟؟؟حجاب »

خواص آبليمو

خواص آبليمو

  پنجشنبه 20 مهر 1391 12:43, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 404 کلمات  
موضوعات: پزشکی

معالجه آنژين با ليمو ـ براي شستشوي حلق و حنجره از ليمو کمک بگيريد، کمي آبليمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر يک ساعت يک بار آن را قرقره کنيد.به جاي آب اکسيژنه براي شستشوي زخم و خراش‌هاي سطحي پوست ـ مي‌توانيد آب ليمو را بگيريد و دو برابر به آن آب بيفزاييد و با آن زخم‌ها و خراش‌هاي سطحي پوست را بشوييد.
 


در تمامي مواردي که اختلال هاضمه به وجود مي‌آيد از قبيل دل به هم خوردگي و نفخ شکم، معالجه با ليمو تجويز شده است. در اين مورد دو عدد ليمو را با پوست و هسته برش بزنيد و آن را در يک ليتر آب داغ، يک تا دو ساعت خيس کنيد، بعد فشرده و آب آن را با قند يا شکر شيرين کرده و هر روز يک ليوان بنوشيد.براي درمان و خونريزي لثه‌ها از ليمو استفاده کنيد. يک قطعه پنبه را در ليواني که محتوي آب ليمو است فرو کرده و روزي دو بار (صبح و شب) آن را به لثه‌هاي خود بماليد و با انگشتان خود ماساژ دهيد، ولي مواظب باشيد آب ليمو به دندان‌هاي شما نرسد.
در معالجه ميگرن و سردرد نيز ليمو مسکن است. وقتي ميگرن و سردرد داريد، در يک فنجان قهوه يا چاي غليظ يک برش ليمو بيندازيد و بنوشيد. مصرف آن موجب تسکين درد و ميگرن مي‌شود.استفاده از ليمو ترش سرگيجه را رفع مي‌کند. همچنين اگر ليمو با کمي عسل خورده شود، باعث آرامش شده و دل شوره را برطرف مي‌کند.گذاشتن يخ و ليمو روي زبان سکسکه را درمان مي‌کند. در نهايت اينکه تب و گريپ را هم مي‌توان با ليمو درمان يا مهار کرد.
درخشان کننده چشم‌ها، تسکين دهنده گلو درد، نيرو بخش و تب بر، تسکين دهنده درد، پاک کننده پوست (چرب)، ضد شوره و برطرف کننده خارش پوست سر، ضد سرماخوردگي، يک حالت دهنده خوب براي موها، تقويت‌کننده حافظه، آرامش دهنده روح از ديگر خواص ليمو است.همچنين کساني که مي‌خواهند خود را لاغر کنند، اگر صبح ناشتا آب ليموترش را با يک ليوان آب مخلوط کنند و مقدار کمي عسل به آن اضافه نمايند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به اين ترتيب از شر چربي‌هاي اضافي راحت خواهند شد.اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب ليمو و نمک است.براي جلوگيري از خونريزي بيني کافي است که يک تکه پنبه را آغشته به آب ليمو کرده و در سوراخ بيني بگذاريد، خون دماغ را برطرف خواهد کرد.

منبع: میوه درمانی  ،محمود فروتن


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 674
  • دیروز: 1793
  • 7 روز قبل: 12641
  • 1 ماه قبل: 58670
  • کل بازدیدها: 1062188
Online User