سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« دزد دینعرضه نرم افزار مکنون در بیستمین نمایشگاه قرآن »

حضرت علی علیه السلام نسخه دوم پیامبر در عالم

حضرت علی علیه السلام نسخه دوم پیامبر در عالم

  شنبه 21 مرداد 1391 09:02, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 444 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, مذهبی



حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت احیای شب‌های قدر تأکید کرد و با اشاره به فضیلت حضرت علی(ع)، گفت: ایشان نه تنها در نظر مسلمانان بلکه از دیدگاه غیر مسلمانان نیز نسخه دوم پیامبر اکرم(ص) در عالم محسوب می‌شوند.




به گزارش خبر معارف، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیری خود که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، به تفسیر سوره «البینة» پرداخت و با بیان این‌که برای این سوره شش نام عنوان شده است، گفت: تعداد آیات این سوره از نظر جمهور هشت و برخی نیز آن را دارای 9 آیه می‌دانند.
این مرجع تقلید با اشاره به محل نزول این سوره، ابراز کرد: مضمون سوره، سخن گفتن با اهل کتاب که در مدینه ساکن بودند و آهنگ آیات نشان دهنده مدنی بودن سوره بینه است.
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که مفسران یکی از مشکل‌ترین آیات از نظر تفسیری را آیه نخست و سوم این سوره می‌دانند، اظهار کرد: اهل کتاب منفک از ضلالت نبودند تا این‌که پیامبر اکرم(ص) آمد و از ضلالت به سوی هدایت رفتند.
این مفسر برجسته قرآن اضافه کرد: در حالی که در آیه سوم می‌فرماید؛ حتی بعد از آمدن پیامبر اکرم(ص) نیز نه تنها اصلاح نشده و به تفرقه افکنی مشغول بودند بلکه در ضلالت خود نیز باقی ماندند.
وی با بیان این‌که زمخشری در تفسیر کشاف به این مشکل جواب داده است، اما مورد قبول ما نیست، ادامه داد: آیه نخست ناظر به عقیده اهل کتاب است و خداوند در این آیه حاکی قول آنها است، چون آنها همان گونه که در برخی از آیات دیگر آمده است منتظر پیامبر بودند و ایشان را همانند فرزندان خود می‌شناختند.
این مرجع تقلید افزود: اما در آیه سوم خداوند می‌فرماید؛ اهل متاب به قول شان در مورد انتظار کشیدن پیامبر عمل نکردند و بعد از آمدن پیامبر از ایشان جدا شدند و این جواب صحیح نیست چون خلاف ظاهر است و اصل این است که خدا هر دو را بیان کرده و از قول اهل کتاب سخن نمی‌گوید.
حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه بر ضرورت احیای شب‌های قدر تأکید کرد و با اشاره به فضیلت حضرت علی(ع)، گفت: ایشان نه تنها در نظر مسلمانان بلکه از دیدگاه غیر مسلمانان نیز نسخه دوم پیامبر اکرم(ص) در عالم محسوب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در زندگی هیچ گاه حق را زیر پا نگذاشت و از هوای نفس پیروی نکرد، مردی بود که نقطه ضعفی نمی‌توان برای ایشان در نظر گرفت.
این مرجع تقلید با بیان این‌که زمان حضرت علی(ع) را نشناخت، تصریح کرد: اگر حضرت علی(ع) در قرن پانزده یا شانزده بودند بشریت بهتر می توانست از ایشان استفاده کند و بهتر او را بشناسد، اما متأسفانه عمر حضرت صرف جاهلانی خشک مغز به نام خوارج شد.
منبع: رسا
 


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • خادم الشهدا
  • فريده حبيبيان
  • زفاک
  • فطرس

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1513
  • دیروز: 1759
  • 7 روز قبل: 11819
  • 1 ماه قبل: 50576
  • کل بازدیدها: 1087935
Online User