سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« "نسیم اجابت" ویژه سحرهای ماه مبارک رمضانبرگزاری مراسم افطاری مدرسه علمیه الزهرا گلدشت به همراه مسابقات قرآنی »

تولید نرم‌افزارهايي از آثار آيت‌الله گلپايگاني

تولید نرم‌افزارهايي از آثار آيت‌الله گلپايگاني

  چهارشنبه 11 مرداد 1391 11:17, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 503 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, اخبار

 


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با اشاره به برگزاري کنگره بزرگداشت مقام شامخ حضرت آيت‌الله العظمي گلپايگاني(ره) در تاریخ 18 و 19 آبان ماه در قم و گلپايگان گفت: همزمان با اين كنگره، نرم‌افزارهايي از آثار مکتوب آيت‌الله گلپايگاني عرضه مي‌شود.



سيدمرتضي اسماعيلي‌طبا در دیدار اعضاي ستاد برگزاري کنگره فقيه آگاه، حضرت آيت‌الله العظمي گلپايگاني(ره) با مديران مسوول نشريات تخصصي استان قم در سالن جلسات اين اداره کل، اظهار كرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با هدف شناسايي، تجليل و ارایه آثار مفاخر استان قم، برگزاري کنگره بزرگداشت مقام حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني(ره) را در دستور کار خود قرار دارد.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با اشاره به برنامه‌هاي اين کنگره افزود: فراخوان مقالات از سوی انديشمندان، جمع‌آوري اسناد نايافته و منتشر نشده از آن مرجع فقيد و چاپ آن به صورت کتاب، تجديد چاپ يکي از آثار ارزشمند اين فقيه وارسته و توزيع آن در ميان شرکت‌کنندگان، توليد چندين نرم‌افزار نفيس از آثار، فيلم و همچنين دروس ايشان، جمع‌آوري و تهيه آلبوم عکس و چاپ آن در قالب کتاب، رونمايي از تمبر يادبود ايشان، ساخت فيلم مستندي از زندگينامه و آثار آن مرجع تقليد و چاپ چندين خبرنامه، از برنامه هاي انجام شده و همچنين در دست اقدام اين کنگره‌اند.
اسماعيلي‌طبا افزود: برپايي دو نمايشگاه همزمان با برگزاري کنگره و همچنين برپايي مراسم بزرگداشت مقام حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني(ره ) در مراسم‌هاي نماز جمعه و حوزه‌هاي علميه سراسر کشور، از ديگر برنامه‌هاي این کنگره است.
محسن مسچي، عضو ستاد برگزاري کنگره بزرگداشت حضرت آيت‌الله العظمي گلپايگاني(ره) نيز در اين نشست گفت: برای پاسداشت جايگاه فقه شيعه و تکريم از مقام مرجعيت شيعه و تبيين جايگاه فقه سنتي در مرجعيت عصر حاضر، برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آيت‌الله العظمي گلپايگاني (ره) در دستور کار قرار گرفت.
مسچي ادامه داد: در اين راستا بهمن‌ماه سال گذشته دبيرخانه کنگره در قم و گلپايگان فعاليت خود را آغاز کرد و مراحل نخستین کار نظیر جمع‌آوري و آماده‌سازي اسناد، تجميع اطلاعات، مصاحبه‌ها، راه‌اندازي و بارگزاري سايت فقيه آگاه و توليد خبر نامه آغاز شد.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه برگزاري اين کنگره گفت: در اين مدت تلاش کرديم با کار علمي متقن، زواياي مختلف زندگي اين عالم بزرگوار را تبيين کنيم.
وي افزود: اين کنگره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم و با همکاري نهادهايي از جمله آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، استانداري قم، حوزه علميه، مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي، اداره کل تبليغات اسلامي، دفتر تبليغات اسلامي و انجمن آثار و مفاخر فرهنگي کشور برگزار مي‌شود. مجري برگزاري اين کنگره نيز موسسه فرهنگي هنري «ولاء منتظر» است.
حضرت آيت‌الله سيد محمدرضا گلپايگاني(ره) هشتم ذي‌القعده 1316 هجري قمري در روستاي گوگد شهرستان گلپايگان متولد شد و پس از تحصيل در گلپايگان و قم، به مقام فقاهت رسيد. وي از محضر استادانی مانند علامه نائيني، آيت‌الله بروجردي و محقق عراقي استفاده کرد و در دوران شکل‌گيري نهضت انقلاب اسلامي، يکي از شخصيت‌هاي برجسته حوزه علميه قم بود که با رژيم پهلوي مبارزه مي‌کرد. اين عالم گرانقدر شاگرداني مانند شهيد مطهري، شهيد بهشتي، مرحوم آيت‌الله مشکيني، آيت‌الله علوي گرگاني و شهيد مفتح را تربيت کرد.

منبع :شبکه قرآن

 


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 145
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 10959
  • 1 ماه قبل: 51226
  • کل بازدیدها: 1079397
Online User