سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« کودکان لجبازی می‌کنند، چون می‌خواهند دیده شوند.هر کس پای صندوق رأی می‌آید، در واقع رأی به اسلام و ارزشهای اسلامی میدهد »

انقلاب ما

انقلاب ما

  چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 14:22, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 224 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها

 

استاد حسن رحیم_پور_ازغدی :

«این را من به شما بگویم هیچ انقلابی به این سرعت نه قانون_اساسی نوشته است و نه بعدش آن را به رأی ملت گذاشته است. همین آمریکا هیچ وقت قانونش را به رأی مستقیم مردم نگذاشته است، فقط انقلاب اسلامی این کار را کرده است، هم اول و هم بعد از اینکه اصلاحاتی در قانون شد، دو بار! علاوه بر این که نماینده های ملت آمدند و نوشتند، باز خود قانون را دوباره امام گفتند به رأی مستقیم مردم هم بگذارید. در دنیا هیچ کشوری این گونه نبوده است.
نکته جالبی هم هست و آن اینکه مهندس بازرگان و گروه هایی که خودشان را لیبرال و مردم گرا می دانستند، به امام می گفتند: انتخابات نمی خواهد! همه ی دنیا می دانند که مردم شما را قبول دارند، شما یک گروه را تعیین کنید تا قانون اساسی را بنویسند و شما خودتان تائید کنید و اصلا لازم نیست نماینده های ملت بیایند!
خیلی جالب است آنها که مدعی دموکراسی بودند، این حرف را میزدند. ولی امام پای این قضیه ایستاد و استدلال امام هم این بود که اگر ما این کار را نکنیم، نسل عوض می شود و بیست، سی سال بعد می گویند: اصلا کسی رأی نداده است و اصلا انتخاباتی نبوده است، انقلابیون آمدند و به زور اسلحه کارشان را کرده اند.»

[سخنرانی در جمع اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سال١٣٩٣]


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • avije danesh

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 808
  • دیروز: 2404
  • 7 روز قبل: 12538
  • 1 ماه قبل: 50696
  • کل بازدیدها: 1084404
Online User