سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« برگزاری اولین نمایشگاه مشترک نسخ خطی قرآنی ایران در تونسدر هراسم از این شهر بی خاطره... »

استقبال گسترده از انگشترهای فاخریمانی و در نجف در نمایشگاه قرآن

استقبال گسترده از انگشترهای فاخریمانی و در نجف در نمایشگاه قرآن

  چهارشنبه 25 مرداد 1391 08:54, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 779 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, اخبار



در تاریخ اسلام انگشتر نقره دارای قدمت و جایگاه ارزشمندی است. انگشتر نقره با نگین‌های عقیق یمنی، فیروزه، یاقوت و … از ارزش و اعتبار خاصی در بین مسلمانان و شیعیان برخوردار بوده است
اما انگشتر امروزه برای خیلی از افراد به یک عشق و علاقه وافر مبدل شده است و همین علاقه‌مندی سبب گردیده تا بازار فروش برخی از انگشترهای نقره به 10 تا 20 میلیون تومان افزایش یابد و دوستاران این نوع زیورت آلات با عشق و علاقه خاصی در بازار خرید و فروش آن، به دنبال گمشده خود هستند.




انگشتر از نگاه دین و مذهب
وجود انگشتر نقره در دست مرد دارای حکمت ها و فضایل مختلفی است که روایت های متعددی در این باره از معصومین علیهم السلام ذکر شده است و وجود همین روایت ها سبب گردیده تا انگشتر نقره در بین مردان مسلمان و بالاخص شیعیان دارای جایگاه خاصی باشد.
در بحار الانوار آمده است که سلمان فارسی روایت می‌کند: «روزی پیامبر اکرم(ص) به امیرالمومنان علی (ع) فرمودند: یا علی! انگشتر را در دست راست کن تا از دسته مقربان الهی باشی!


نگاه معنوی و درمانی به انگشتر
آنچه که از مجموع احادیث و روایات به دست می آید آن است که خداوند متعال و فرشتگان و همچنین نزد پیامبران خصوصا پیامبر گرامی اسلام (ص)و ائمه اطهار(ع)دست راست کردن انگشتر اهمیت ویژه ای دارد، به طوری که برای این عمل فضیلت و فواید بسیاری قرار داده شده است و ائمه اطهار(ع) نیز شیعیان خود را بدین کار سفارش می کرده اند.
در روایت دیگری نقل شده است که امام علی (ع) فرمودند: هیچ دستی نزد خداوند در هنگام دعا محبوب تر از دستی نیست که در آن انگشتر عقیق باشد.




در بخش عفاف و حجاب بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران نیز محلی برای عرضه مستقیم انگشتر های فاخر نقره در نظر گرفته شده است در این بخش از انواع انگشترهای فاخر یمانی، عقیق با 20 تراشه برلیان، در نجف، فیروزه نیشابوری تا زبرجد طبیعی و یاقوت کبود در معرض فروش گذاشته شده است و علاقه مندان ضمن بازدید از این بخش می توانند از انواع این انگشترها دیدن و انگشترهای فاخر مورد علاقه خودشان را تهیه کنند.


یکی از پیشکسوتانی که در کار خرید و فروش انگشترهای نقره ای است و غرفه ای نیز در این بخش دارد در رابطه با سابقه تاریخی انگشتر نقره به خبرنگار شبستان می گوید: انگشتر سابقه تاریخی دارد و در روایات متعددی نقل شده که ائمه معصوم ما نیز انگشتر بر دست داشته اند، به همین علت علاقمندی مردم به انگشتر نقره در درجه اول نگاهی معنوی است و سپس مردم به سنگ نگین ها که بعضا درمانگر هم هستند توجه دارند.

وی در رابطه با گران بودن برخی انگشترها گفت: گرانی انگشتر به نوع سنگ نگین، نوع حکاکی بر روی نگین و رکاب یا پایه نقره آن بستگی دارد.

با گشتی در این بخش گزارشی از قیمت های این انگشترها تهیه کردیم.

نگین در نجف اشرف ۲۰ در ۱۵ میلیمتر با رکاب نقره سیلندری با قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه شده است که مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است.


نگین فیروزه اعلای نیشابوری ۲۳ در ۱۲ میلیمتر هم با رکاب کار دستی و با وزن ۲۶ گرم و ۶۳۰ صوت با قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان به فروش می رسد که برای خرید آن باید جیبی پرپول داشته باشی.

نگین عقیق زرد با دعای شرف الشمس ۱۹ در ۲۱ میلیمتر با رکاب نقره دست ساز هم که با قیمت۲۴۰ هزار تومان عرضه شده است در این بخش مشتریان و علاقه مندان بسیاری دارد.

نگین عقیق یمنی کهنه با رکاب نقره دست ساز قدیمی با وزن ۲۵ گرم و با قیمت ۵۰۰ هزار تومان نیز در این بخش به فروش می رسد و قیمت عقیق سرخ یمنی تراش ۶ ضلعی با رکاب نقره کهنه دست ساز هم قیمتی معادل با 240 هزار تومان دارد که مزین شده است به نام علی بن الحسین(ع).


یاقوت سرخ تراش تایلند رکاب نقره دست ساز با وزن ۱۳ گرم با قیمت ۱۶۰ هزار تومان، عقیق کهنه خراسان هم به قیمت۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسد. در این بخش انگشتر با سنگ درخشان اپال (اپالسنس) ۱۳ در ۱۸ میلیمتر با قیمت ۲۳۰ هزار تومان در معرض فروش گذاشته شده است و عقیق زرد یمنی هم که مشتریان زیادی دارد به فیمت ۳۰۰ هزار تومان در معرض فروش است.

در این بخش انگشتر نقره با نگین اتمی ترکیه ۷۰ هزار تومان قیمت دارد و زمرد تراش خورده هم با وزن ۱۴ گرم و ۸۵۰ صوت و با قیمت ۲۱۰ هزار تومان و عقیق کهنه یمنی دانه اناری۶۵۰ هزار تومان در معرض فروش گذاشته شده است.


بر اساس این گزارش یکی دیگر از غرفه هایی که در این بخش با جمعیت نسبتا زیادی روبرو است بخش فروش سنگ هایی است که نام ائمه اطهار(ع) بر روی آن حک شده است عنوان هایی از اسامی محمدرسول الله، یا علی، یا حسین و علی مرتضی و لافتی الا علی لا فتی الا ذوالفقار از سنگ های پرفروش این غرفه هستند.


منبع : خبرگزاری شبستان


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • مدیر النفیسه
  • N
  • مرضیه کرنوکر
  • موعود موجود

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 931
  • دیروز: 1772
  • 7 روز قبل: 11580
  • 1 ماه قبل: 50423
  • کل بازدیدها: 1086176
Online User