سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« صید و صیادبلاهاي سبک شمردن نما ز »

استقبال جوانان در فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت

استقبال جوانان در فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت

  یکشنبه 27 فروردین 1391 09:51, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: فرهنگ مهدویت و انتظار در فضای مجازی

به گزارش آينده روشن، به نقل از شبستان، امير افضلي، مسئول بخش اينترنت مسجد جمکران با اشاره به استقبال جوانان به استفاده از فضاي مجازي و چگونگي بهره‌مندي از اين فضا براي اشاعه فرهنگ مهدوي در مصاحبه اي گفت: زيبايي مهدويت به زنده، پويا و به روز بودن آن است که اين ويژگي کاملا منطبق بر ويژگي‌هاي فضاي مجازي است.



وي اظهار کرد: افزايش آمار وبلاگ‌هاي مهدوي در ميان ساير وبلاگ‌هاي اسلامي نشان‌دهنده انطباق ويژگي‌هاي فضاي مجازي با زنده و پويا بودن فضاي مهدويت است.

وي افزود: قبل از اينکه نهاد و مؤسسه‌اي بخواهد براي فعاليت‌هاي مجازي مهدوي اقدام و برنامه‌ريزي کند جوان‌ها به صورت خودجوش، اصيل و مردمي به سمت مهدويت گرايش پيدا کردند که آمار وبلاگ‌هاي مهدوي و فضاي مجازي شاهد اين گفته‌ است.

افضلي تشويق جوانان براي ورود به عرصه مهدويت در فضاي مجازي و حمايت کاربران مهدوي را وظيفه اصلي متوليان اين حوزه دانست.

وي ضعف علمي و کمبود محتوا را آسيب جدي مهدويت در فضاي مجازي خواند و گفت: بايد به آموزش‌هاي مهدويت در فضاي مجازي بيشتر توجه شود چرا که کلاس‌هاي مجازي مهدوي مي‌تواند براي اهالي وب جذاب باشد و آسيب کمبود محتوا در اين حوزه را تا حدودي رفع کند.

افضلي بر لزوم افزايش توليدات مهدوي در حوزه کليپ، تصوير، صوت، عکس و نرم‌افزارهاي مناسب تلفن‌هاي همراه تأکيد و ابراز کرد: ورود به فضاي مجازي گروهي و در اختيار گذاشتن منبع گسترده و غني از نرم‌افزارهاي مذهبي و مهدوي در جذب جوانان به سمت اين مفهوم فطري کمک مي‌کند.

وي گرايش به سمت مباحث مهدوي را نياز فطري دانست و اظهار کرد: متوليان وظيفه دارند اين بخش از فطرت را در جوانان تحريک کنند تا نسبت به ارتقاي معارف مهدوي تا آنها نسبت به ارتقاي معارف مهدوي در خود احساس نياز کنند. در اين زمينه لازم است علما ابتدا به بحث فطري بودن و محبت امام زمان (عج) قبل از ورود به مباحث تخصصي اشاره کنند تا ارتباط ديني قوي بين جوان‌ها و امام ايجاد شود.

وي درباره آموزش مجازي مهدويت در فضاي وب مسجد جمکران بيان کرد: علاقه‌مندان براي شرکت در اين دوره‌هاي مجازي پس از ثبت‌نام در سايت جمکران بر اساس سن و تحصيلات دسته‌بندي مي‌شوند و بعد از اعلام فراخوان ساعات کلاس تعيين و به آنها اعلام مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: دانش‌پژوهان در اين طرح از طريق اينترنت وارد کلاس مي‌شوند، با استاد ارتباط زنده دارند و تصوير او را مي‌بينند و صوت او را مي‌شنوند. استاد محتوا ارايه مي‌کند و آنها سوالات خود را مي‌پرسند.
مرجع : شبستان


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • دل تنگ نجف
  • فطرس

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1492
  • دیروز: 1579
  • 7 روز قبل: 12031
  • 1 ماه قبل: 50793
  • کل بازدیدها: 1082000
Online User