سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« انتشار صحيفه سجاديه به زبان تركمنیسخنرانی شیطان در پنج سکانس »

ازخط قرمزها عبور نکنیم.

ازخط قرمزها عبور نکنیم.

  دوشنبه 23 مرداد 1391 08:36, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 644 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, مذهبی

 


اساسا گذر از خط قرمزها به ویژه خط قرمزی که گناه باشد، برای یک جامعه توام با آسیب ها و خطرات فراوانی است و لذا باید با رعایت حدود و حریم الهی در زندگی فردی و اجتماعی خود، از خط قرمزها عبور نکنیم.

r />
به گزارش خبر معارف، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ، سحرگاه امروز طی سخنانی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اساسا گذر از خط قرمزها به ویژه خط قرمزی که گناه باشد، برای یک جامعه توام با آسیب ها و خطرات فراوانی است و لذا مسلمانان باید با رعایت حدود و حریم الهی در زندگی فردی و اجتماعی خود، مراقب باشند که از این خط قرمزها عبور نکنند؛ چرا که گذر از آن ها توام با عذاب الهی خواهد بود.
 
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که در این شب های عزیز با خدای خویش عهد ببندیم که در مسیر بندگی اش ثابت قدم باشیم، گفت: لازمه سربلندی در امتحان بندگی این است که به تکالیف دینی و شرعی خود به درستی عمل کنیم و درانجام واجبات، و ترک محرمات غفلت و کوتاهی نداشته باشیم.
 
عضو خبرگان رهبری همچنین در ادامه با اشاره به این که از جمله مهم ترین نشانه های مومن آن است که نسبت به نعمت الهی شاکر و سپاسگزار است، ابراز داشت: همان طور که در آموزه های دینی ما آمده، شکر نعمات الهی باعث توسعه آن ها می شود و ما با انجام تکالیف الهی می توانیم تا حدودی شکر پروردگار را به جای آوریم.
 
*رهنمودهای ائمه(ع) را عملیاتی کنیم
 
وی با اشاره به حضور میلیونی جمعیت شیعه و مسلمان در ایران اسلامی در مراسم های معنوی و پرشکوه شب های قدر، گفت: توجه به کلام ائمه اطهار (ع) و تلاش در مسیر عملیاتی سازی رهنمودهای ارایه شده آن بزرگواران به ما، راز و رمز سعادت است و راهی جز این سعادت و نیکنامی انسان ها را به دنبال نخواهد داشت.
 
 عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با تاکید بر این که تمسک به قرآن و عترت، مایه هدایت انسان و نجات او از ضلالت و گمراهی می گردد، خاطرنشان کرد: قرآن کریم ، بهترین و والاترین موعظه و شفابخش دل های زنگارگرفته و ظلمت زده است که بر اساس روایات وارده، منشا هدایت و زمینه ساز جلب رحمت و محبت الهی به بندگان می شود.
 
وی بر لزوم معرفت افزایی در بین انسان ها در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: توسل به قرآن و عترت و عمل به آموزه های انسان ساز آن ها بهترین راه برای کسب معرفت در میان مسلمین است.
 
آیت الله حسینی بوشهری همچنین بیان داشت: مسلمان واقعی آن کسی است که در عمق آیات قرآن به عنوان «ثقل اکبر» بیندیشد و با عمل به آن ها ، از آزمون بزرگ بندگی حضرت حق تعالی، سربلند و پیروز بیرون بیاید.
 
مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به مساله استغفار اشاره کرد و گفت: در ادعیه و روایات دینی ما تاکید بسیاری شده که توبه و استغفار کنید و برای این کار قرآن و اهل بیت (ع) را شفیع خود در پیشگاه الهی قرار دهید.
 
*مفتخر به توبه واقعی شویم
 
وی اضافه کرد: شب های نورانی قدر بهترین فرصتی است که ما به سراغ اهل بیت(ع) رفته و این انوار مقدس را واسطه بین خود و خدا قرار دهیم تا مفتخر به توبه واقعی شویم.
 
امام جمعه موقت قم همچنین با اشاره به لزوم رعایت حق الله و حق الناس، اظهار داشت: همه ما می دانیم که شهیدان چشم و چراغ و مایه آبروی مردم و انقلاب و نظام اسلامی هستند، اما حتی در روایات آمده با وجودی که اولین قطره ای که از خون شهید بر روی زمین می ریزد، کفاره همه گناهان اوست، اما با این حال اگر او بدهکار کسی است، کفاره این بدهکاری باید توسط اقوامش ادا شود و این مساله حاکی از آن است که خداوند از مساله حق الناس نمی گذرد.
منبع: خبر حوزه

 


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • گلپونه
  • دهقان
  • زفاک
  • زهرا بانوی ایرانی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1439
  • دیروز: 2730
  • 7 روز قبل: 10981
  • 1 ماه قبل: 60390
  • کل بازدیدها: 1074596
Online User