سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« سنجش عملکرداعتماد به خدا »

آثار و برکات زیارت سیّد الشّهدا (ع):

آثار و برکات زیارت سیّد الشّهدا (ع):

  یکشنبه 2 آذر 1393 06:48, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 1239 کلمات  
موضوعات: زیارت سیّد الشّهدا (علیه السلام)

1-آرامش بخشیدن به زائر:
قبل از آنکه به آثار و برکاتی که برگرفته از روایات اسلامی است اشاره کنیم،این نکته لازم به ذکر است که زیارت مرقد شریف امام حسین(ع) مانند سایر ائمّه،به مردمان و زیارت کنندگانش،نوعی آرامش و اطمینان می بخشد.
2-در امان خدا بودن:
به امام صادق(ع) عرض کردند:کمترین اثری که برای زائر قبر امام حسین(ع) است چیست؟ فرمود:((کمترین تأثیرش این است که خداوند متعال، او و خانواده و مالش را حفظ می کند تا به سوی اهل خویش برگردد، و چون روز قیامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود.))
3- زائر خدا محسوب شدن:
زید بن شحام گوید: به امام صادق(ع) عرض کردم: برای زائر قبر امام حسین چه می باشد؟ فرمود:((همانند کسی است که خدا را در عرش دیدار نموده باشد)). گفتم: برای کسی که یکی از شما را زیارت کند چه می باشد؟ فرمود: ((همانند کسی است که رسول خدا (ص) را زیارت نموده است)).
4-برآورده شدن حاجات و دفع پریشانی:
امام صادق(ع) فرمود:((همانا نزد شما قبری است که هیچ فرد پریشانی نزد آن نمی آید مگر آنکه خداوند از او دفع پریشانی نماید و حاجتش را برآورد )). و نیز به ابو صباح کنانی فرمود:((همانا نزد شما قبری است که هیچ فرد پریشانی نزد آن نمی رود مگر آنکه خداوند از او پریشانی را دفع نموده و حاجتش را برآورده می نماید، و همانا نزد او چهار هزار فرشته هستند که از هنگام شهادتش آشفته و غم آلود تا روز قیامت بر او می گریند. هر کس او را زیارت کند، وی را تا خانه اش بدرقه می کنند، و هر که مریض شود به عیادتش می روند، و هر که بمیرد جنازه اش را تشییع می کنند)).
5-زیادتی در عمر و رزق:
امام باقر (ع) فرموده است:((شیعیان ما را به زیارت قبر حسین(ع) امر کنید،زیرا زیارت او موجب فزونی در رزق و طول عمر و دفع بلایا و ناگواری ها می شود)).
6-آمرزش گناهان:
امام صادق(ع) فرمود:((هر کس حسین(ع) را زیارت کند در حالی که عارف به حق او بوده و به امامتش اقرار داشته باشد خدای سبحان، گناهان گذشته و آینده اش را می آمرزد)). وجابر جعفی در ضمن یک حدیث طولانی از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود:(( چون از نزد قبر حسین(ع) بازگشتی، ندا کننده ای تو را ندا می دهد که اگر آن را می شنیدی،تمام عمر را نزد قبر شریف حسین(ع) اقامت می گزیدی.آن منادی گوید: خوشا به حال تو ای بندة خدا که سود فراوان بردی و به سلامت(در دین) دست یافتی.عمل از سر بگیر که گناهان گذشته ات آمرزیده شد)) .
7-محسوب نشدن ایام زیارت از عمر زائر:
امام صادق(ع) فرمود:((همانا ایّام زیارت زائران حسین بن علی(ع) از عمرشان محسوب نگشته و جزء حیاتشان به شمار می آید)).
8-حفاظت زائر در دنیا و آخرت:
عبداللّه بن هلال به امام صادق(ع) عرض کرد: فدایت شوم،کمترین نصیبی که زائر امام حسین(ع) دارد، چیست؟ فرمود:((ای عبداللّه، کمترین چیزی که برای او می باشد، این است که خداوند او و خانواده اش را حفظ می کند تا وی را به سوی خانواده اش باز گرداند، و چون روز قیامت فرا رسد،خداوند حافظ او می باشد)).
9-عنایت و توجّه سیّد الشّهدا(ع):
امام صادق(ع) فرمود:((حسین در نزد پروردگارش… به زائرانش نظر می کند. او نگاه می کند که چه کسی برای آن حضرت گریه می کند، پس برای او طلب آمرزش کرده و پدرانش را می خواند تا برای آن زائر دعا کرده و طلب آمرزش و مغفرت نمایند. سپس امام حسین می فرماید: اگر زائر من می دانست که خدا چه چیزی برای او عطا می فرماید شادی او بیشتر از جَزَع و بی تابی وی می گردید)). و امام حسین(ع) فرمود:((هر کس مرا در زندگانیش زیارت کند،پس از مرگش بازدیدش خواهم کرد)).
10-خیر و برکت زیاد:
امام صادق(ع) فرمود:((اگر مردم می دانستند که چقدر خیر و برکت در زیارت حسین(ع) وجود دارد،برای زیارت کردنش با یکدیگر مقاتله می کردند،و هر آینه اموالشان را برای رفتن به زیارتش می فروختند)). و امام باقر (ع) فرمود:((اگر مردم می دانستند که زیارت قبر شریف حسین(ع) چه مقدار فضیلت و برکت دارد،از شوق زیارتش جان می سپردند و نَفَسهایشان از شّدت حسرت بند می آمد)).
11-برابری زیارت قبر امام حسین(ع) با حج:
عبد اللّه بن عبید انباری گوید: به امام صادق(ع) عرضه داشتم: فدایت شوم،همه ساله وسایل تشرّف به حج برایم فراهم نمی شود.فرمود:((چون قصد حج نمودی و اسباب برایت فراهم نگشت، به زیارت قبر حسین(ع) برو،که یک حج برایت نوشته می شود و چون قصد عمره نمودی و وسایل مهیّا نشد،عزم زیارت قبر حسین(ع) نما،که یک عمره برایت منظور می شود)).
12-نام زائر،در اعلی علّیّین ثبت می شود:
امام صادق(ع) فرمود:((هرکس به زیارت قبر حسین(ع) برود در حالی که عارف به حقّ او باشد، خداوند نام او را در اعلی علّیّین می نویسد)).
13-غرق شدن در رحمت الهی:
از امام صادق(ع) پرسیدند: ثواب کسی که قبر امام حسین(ع) را زیارت کند، در حالی که کبر و غرور نداشته باشد چیست؟ فرمود:((برایش هزار عمره و حجّ مقبول نوشته می شود. اگر شقی باشد، سعید نوشته می گردد، و پیوسته در رحمت الهی غوطه ور خواهد بود)).
14-دعای معصومین برای زائر:
معاویه بن وهب از امام صادق(ع) نقل نموده که فرمود:((ای معاویه،زیارت قبر حسین(ع) را از روی ترس وامگذار، زیرا هر که آن را ترک کند،چنان دچار حسرت می شود که آرزو نماید قبرش نزد او باشد.آیا دوست نداری که خداوند تورا در زمرة کسانی به حساب آورد که رسول خدا(ص) وعلی و فاطمه و امامان معصوم(ع) برایش دعا می کنند؟)). و نیز فرمود:((همانا فاطمه(س) دختر محمّد(ص) نزد زائران قبر فرزندش حسین(ع) حضور یافته و برای گناهانشان طلب آمرزش می کند)).
15-تجلّی خدا:
امام صادق(ع) فرمود:((به درستی که خدای تبارک وتعالی، قبل از اهل عرفات،برای زائران قبر حسین(ع) تجلّی می نماید، حوایج آنان را بر آورده می کند، گناهانشان را آمرزیده ودر خواست هایشان را به اجابت مقرون می سازد، وسپس متوجّه اهل عرفات شده و در مورد آنان نیز اینگونه عمل می کند)).
16-سعادت:
امام صادق(ع) به عبد الملک خثعمی فرمود:((زیارت حسین بن علی (ع) را ترک مکن و دوستانت را نیز به آن فرمان بده،تا خداوند بر عمرت افزوده و روزیت را زیاد گرداند. خداوند سبحان زندگانی تو را در سعادت قرار خواهد داد، و نمی میری مگر سعادتمند، و تو را در سالک سعادتمندان خواهند نوشت)).
17-تأثیر زیارت در روز عاشورا:
امام صادق(ع) فرمود:((هر کس قبر حسین را در روز عاشورا زیارت کند،همانند کسی است که در برابر او به خون خود غلطیده باشد)).
18-قرار گرفتن درجوار پیامبر و علی و فاطمه(ع):
امام صادق(ع) فرمود:((هر کس می خواهد در جوار پیامبر(ص) و علی و فاطمه(ع) باشد، نباید زیارت حسین بن علی(ع) را ترک کند)).
19-تأثیر زیارت در روز قیامت:
امام صادق(ع) فرمود:((هیچ کس در روز قیامت نیست مگر آنکه آرزو می کند که ای کاش از زائرین امام حسین(ع) می بود.زیرا مشاهده می نمایدکه با زائران حسین(ع) به واسطة مقامی که در نزد پروردگار دارند،چگونه عمل می شود)). ونیز فرمود:((هر کس دوست دارد در روز قیامت بر سر سفره هایی از نور بنشیند پس باید از زا ئرین حسین بن علی(ع) باشد)). زراره بن اعین گوید: امام صادق(ع) فرمود:((زائرین حسین یک برتری نسبت به سایر مردم دارند)). پرسیدم برتریشان چیست؟ فرمود:((چهل سال قبل از مردم وارد بهشت می شوند در حالی که دیگران هنوز در حال حساب هستند)).
1-رهایی از شداید قیامت:
رسول گرامی اسلام(ص) فرمود:((من تعهّد می کنم که در روز قیامت هنگامة رستاخیز،ضمن ملاقات با زائر حسین(ع)، دستش را بگیرم و از مراحل هول انگیز و سختی های قیامت نجاتش بخشیده و او را به بهشت وارد کنم)).
2-نجات از آتش جهنّم:
امام صادق(ع) فرمود:((هر کس قبر حسین(ع) را به خاطر خداوند و در راه خدا زیارت نماید،خداوند او را از آتش دوزخ آزاد می سازد، و روز ترس بزرگ(قیامت) او را ایمن می دارد. از خداوند نیز هیچ حاجتی از حوایج دنیا و آخرت را طلب نمی کند مگر آنکه به او عطا می نماید)).

نظر از: رحیمی [عضو] 

با سلام
امیدوارم زیارت واقعی حضرتش نصیبمان شود.
سپاس از مطلب مفید و حضور سبزتان

1393/09/02 @ 18:41


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • howzeh-kosar
  • معاونت پژوهش مدرسه علمیه کوثر قزوین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1360
  • دیروز: 1057
  • 7 روز قبل: 11457
  • 1 ماه قبل: 57701
  • کل بازدیدها: 1060395
Online User