سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« انتظار فرج از دیدگاه نظام‌های سلطه‌گربرگزاری اولین همایش ملی ادبیات ونهج البلاغه »

طرح تابستانی «قرآن؛ كتاب زندگی»

طرح تابستانی «قرآن؛ كتاب زندگی»

  دوشنبه 22 خرداد 1391 09:22, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, اخبار


طرح تابستانی «قرآن، كتاب زندگی» به همراه مسابقه با هدف ارائه الگويی مطلوب برای يك زندگی قرآنی براساس سوره انسان از خردادماه در قالب پخش برنامه‌ای زنده راديويی افتتاح شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن سیما به نقل از ايكنا،اين طرح با حضور محمدحسين محمدزاده، مدير راديو قرآن، حجت‌الاسلام محمد شيخ‌الاسلامی، دبير اين طرح و جمعی از مديران و عوامل برنامه‌ساز در استوديوی پخش راديو قرآن همزمان با آغاز اولين برنامه زنده اين طرح افتتاح شد.
مدير راديو قرآن با استعانت از خدای متعال و تمسك به قرآن و اهل بيت (ع) اين طرح را افتتاح كرد. در اين برنامه احمد ابوالقاسمی، قاری بين‌المللی، آياتی چند از سوره انسان را تلاوت كرد و با اعلام ساعت 10:30 صبح، بخش اول طرح فراگير «قرآن، كتاب زندگی» آغاز شد.
محمدزاده در بخشی از سخنانش گفت: در اين طرح سعی شده است تا با مراجعه به مفاهيم غنی و ارزشمند اين سوره مباركه سبك زندگی قرآنی و آموزه‌های دينی را وارد جامعه و خانواده‌ها كنيم.

وی در تشريح اين طرح اضافه كرد: پرسش‌های مربوط به مفاهيم، روخوانی و تفسير آيات سوره انسان از طريق برنامه‌ای ويژه در دو بخش صبح و عصر، برای مخاطبان بيان می‌شود و علاقه‌مندان از طريق پيامك 30000114 می‌توانند پاسخ‌های خود را ارسال كنند.
محمدزاده درباره برنامه‌های حفظ راديو قرآن نيز گفت: اين شبكه با همكاری نهادهای قرآنی و آموزشی پنج عنوان برنامه برای حفظ قرآن كريم توليد كرده كه تاكنون از اين طريق تعداد بسياری از فرهنگيان اعم از دانش‌آموزان و معلمان به حفظ قرآن مبادرت ورزيدند.
حجت‌الاسلام محمد شيخ‌الاسلامی، دبير طرح تابستانی قرآن، كتاب زندگی، گفت: اين طرح در مساجد سراسر كشور پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا اجرا می‌شود. رويكرد جديد راديو قرآن به سمت ارائه سبك زندگی قرآنی است كه با محوريت قرار دادن سوره انسان مضامين مختلفی را درخصوص زندگی استخراج كرده و اميد است در طی 45 روز كه اين طرح برگزار می‌شود، بتوانيم بازخورد آن را در نوع زندگی مردم شاهد باشيم.
وی افزود: آموزش روخوانی، حفظ، قرائت ترتيل، تجويد، تدبر و مباحث تفسير با محوريت سوره انسان از بخش‌های مختلف اين طرح است. هركدام از آيات بيان شده در اين سوره يكی از شاخصه‌های مطلوب زندگی قرآنی است كه با كمك از اين آيات می‌توان زندگی به سبك قرآنی را تجربه كرد.

منبع:رادیو قرآن


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • مرضیه کرنوکر
  • پرستوی مهاجر

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 2537
  • دیروز: 1897
  • 7 روز قبل: 9678
  • 1 ماه قبل: 59682
  • کل بازدیدها: 1071866
Online User