سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« برنامه میزانچهار گام برای پیشرفت معنوی از زبان حجت‌الاسلام صدیقی »

كشف قرآن متعلق به قرن 16 میلادی در ترکیه

كشف قرآن متعلق به قرن 16 میلادی در ترکیه

  چهارشنبه 4 مرداد 1391 08:16, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 4 کلمات  
موضوعات: اخبار

 



يك جلد قرآن كريم متعلق به قرن 16 ميلادی در حفاری قلعه تاريخی شهر«كماح»، واقع در استان«ارزنجان» ترکیه كشف شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قران و معارف سیما به نقل از ایکنا) شعبه منطقه غرب و جنوب غرب آسیا ، در اين حفاری كه توسط گروهی متشكل از باستان‌شناسان و اعضای دانشكده تاريخ و هنر دانشگاه آتاتورك این کشور روز شنبه، 31 تيرماه، صورت گرفت، يك جلد كلام‌الله مجيد و تعداد زيادی دست‌نوشته‌های تاريخی به دست آمد.

این قرآن در حالی كه داخل پارچه نخی مخصوصی پيچيده شده بود،در این قلعه تاریخی پيدا شد و در حال حاضر جهت بررسی به بخش آثار دست نوشته دانشگاه آتاتورك منتقل شد.

حسين يورتاش( Dr. Hüseyin Yurttaş)، استاد دانشكده تاريخ و هنر دانشگاه آتاتورك و مسئول حفاری، در اين خصوص اظهار كرد: در اين حفاری تعداد زيادی دست نوشته تاريخی و همچنين يك جلد قرآن كريم مربوط به قرن 16 ميلادی كشف و پس از بررسی اجمالی به بخش آثار تاريخی دانشگاه هنر منتقل شد تا بررسی كامل بر روی این آثار صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از ديگر آثار به دست آمده می‌توان به تعدادی قرآن كريم طلا‌نويس شده مربوط به قرن‌های 18 و 19 ميلادی و تعدادی كتاب‌های فقهی، كلامی و اسلامی اشاره کرد.

همچنین، اوليای چلبي‌ از نویسندگان ترک‌ در سياحت‌نامه خود که مهم‌ترين و مفصل‌ترين سفرنامه‌اي است که در دوره عثماني نگاشته شده به قلعه تاریخی شهر کماح و آثار تاریخی آن اشاره کرده است.
منبع : اخبار ایکنا.



فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • زفاک
  • مطهره اوستاد

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 714
  • دیروز: 1579
  • 7 روز قبل: 12031
  • 1 ماه قبل: 50793
  • کل بازدیدها: 1082000
Online User