سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« قبول مهريه سنگين تحت شرايط حاکم خواستگارىخواص آبليمو »

چراايه الکرسي ميخوانيم؟؟؟

چراايه الکرسي ميخوانيم؟؟؟

  شنبه 22 مهر 1391 09:45, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 585 کلمات  
موضوعات: مذهبی

حضرت علي عليه‌السلام فرمودند: بر مسلمان لازم است که شب را به پايان نياورد مگر آنکه آية‌الکرسي را بخواند و اگر مي‌دانستيد که آية‌الکرسي چيست و در آن چيست، هرگز آن را رها نمي‌کرديد.
آية‌الکرسي نام يک آيه است که با الله لا اله الا هو الحي القيوم آغاز و با هو العلي العظيم پايان مي‌يابد و دو آيه بعد از آن جزء آية‌الکرسي نمي‌باشد، هر چند در برخي از موارد به خواندن آن‌ها همراه آية‌الکرسي تاکيد شده است.


فضيلت و عظمت
رسول اکرم صلي الله عليه و آله به علي عليه‌السلام فرمودند: “قرآن کلامي برتر و بزرگ است و سوره بقره، سيد قرآن و آية‌الکرسي سيد بقره است. “. سپس فرمودند: “آية‌الکرسي از گنجينه‌اي در زير عرش به من عطا شده است و قبل از من به هيچ پيغمبري چنين عطائي نشده است. “
سفارش به خواندن آية‌الکرسي در روايات
حضرت علي عليه‌السلام فرمودند: بر مسلمان لازم است که شب را به پايان نياورد مگر آنکه آية‌الکرسي را بخواند و اگر مي‌دانستيد که آية‌الکرسي چيست و در آن چيست، هرگز آن را رها نمي‌کرديد. پيامبر به من فرمود: “آية‌الکرسي ” از گنجينه‌اي در زير عرش به من عطا شده است و قبل از من به هيچ پيغمبري چنين عطائي نشده است. سپس حضرت فرمود: “از وقتي اين مطلب را از پيامبر صلي الله عليه واله شنيدم، در تمام شب‌ها آن را خواندم و هرگز آن را ترک نکردم. ” سپس فرمودند: “هر شب در سه وقت آية‌الکرسي را مي‌خوانم. “
همچنين حضرت علي عليه‌السلام فرمودند: پيامبر صلي الله عليه واله مرا خواست و فرمود: آنگاه که به بستر خواب رفتي بسيار استغفار کن و صلوات بفرست و زياد قل هو الله احد (سوره توحيد) را بخوان که نور قرآن است و بر تو باد به قرائت آية‌الکرسي که در هر حرف آن هزار برکت و هزار رحمت است.?
امام باقر عليه‌السلام فرمودند: هر کسي در پي وضو گرفتن، آية‌الکرسي بخواند، خداوند ثواب چهل سال عبادت به وي عطا کند و …
پيامبر صلي الله عليه و آله به حضرت علي عليه‌السلام فرمودند: آنگاه که از منزل در پي حاجتي بيرون شدي آية‌الکرسي تلاوت کن، زيرا موجب برآورده شدن حاجت مي‌باشد.
امام حسن عسگري عليه‌السلام فرمودند: آنگاه که در سفر احتمال خطر دادي، قبل از سفر سوره‌هاي حمد، معوذتين، آية‌الکرسي و قدر را بخوان
امام صادق عليه‌السلام مي‌فرمايند: هر وقت خواستي سفر کني با ميمنت است، به شرط اينکه قبل از آن صدقه بدهي و آية‌الکرسي بخواني.?
امام موسي بن جعفر عليه‌السلام فرمودند: هر فردي که مي‌خواهد سفر کند به طرف در بايستد و سه آية‌الکرسي به طرف راست، چپ و مقابل خود بخواند و اين موجب حفظ و دفع بدي‌ها و پريشاني مي‌شود.
پيامبر اکرم صلي الله عليه واله فرمودند: هر وقت شخص آية‌الکرسي بخواند و بر اهل قبور اهداء کند، خداوند از هر حرف آن، ملکي مي‌آفريند که تا قيامت براي آن شخص تسبيح مي‌کند.
پيامبر اکرم صلي الله عليه واله درباره آية‌الکرسي فرمودند: “در خانه آية‌الکرسي بخوانيد که شيطان به شما نزديک نمي‌شود. “
 الله لا اله إ لاّ هوَ الحيُّ القيُّومُ لا تَا خذُ هُ سِنَهٌ وَ لا نَومٌ لَهُ ما في السَّماواتِ وَ ما  فِي الأَرضِ مَن ذَا الَّذي يَشفَعُ  عِندَهُ إ لا بِإذنِهِ يَعلَمَ ما بَينَ أَيدِيهمِ وِ ماخَلفَهُم وَ لا  يُحيطونَ بِشَي ءٍ مِن عِلمِهِ إلا بِما شاءَ وَسِعَ کُر سِيُّهُ السَّماواتِ و الأرض ولا  يَؤدُهُ حِفظُهُما وَ هوَ العَليُّ العَظيم لا إکراهَ فِي الدَّين قَد تَبَيَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَيَّ فَمَن يَکفُر بِالطَّاغوتِ وَ يُؤمِن بِالله فَقَد  استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقي لاَنفِصامَ لَها والله سَمِيعٌ عَلِيمٌ  الله وَلِيُّ الَّذين آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلي النُّور وَ الُّذينَ کَفَروا أولياؤُ هُمُ  الطَّاغوتُ يُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَي الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هُم فِيها خالِدُونَ
منبع:قرآن معجزه جاوید

نظر از: رحیمی [عضو] 

سلام
حتی اگر همه این مسائل رو کامل بدونیم یادآوری اونها موجب عمل به اونها میشه.از یادآوری شما در مورد آیه الکرسی سپاسگزارم و از اینکه اومدید ممنونم.
در مورد مسابقه باید بگم خاص طلاب حوزه محدثه است.اما باعث افتخارمونه که دلنوشته شما رو دریافت کنیم.
راستی گلدشت در کدوم استانه؟؟

1391/07/24 @ 13:32


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • انانه
  • زهرا بانوی ایرانی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 162
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 7781
  • 1 ماه قبل: 57785
  • کل بازدیدها: 1069969
Online User