سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« چهار گام برای پیشرفت معنوی از زبان حجت‌الاسلام صدیقیویژه برنامه های ماه رمضان ازرادیو معارف »

تهمت ودروغ ابزار وهابیت

تهمت ودروغ ابزار وهابیت

  دوشنبه 2 مرداد 1391 12:59, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, مذهبی

 




قرآن می فرماید ‌به همدیگر تهمت نزنید انسان باید خود را مخاطب این پیام ها بداند و به آن عمل کند اما اگر انسان آیات قرآن کریم را بخواند و بگوید پیام های آن به من کاری ندارد، معلوم می شود کار او تنها لغلغه زبان است




به گزارش خبر معارف،حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دومین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(علیهم السلام) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.
ایشان جنگ احزاب، جنگ با بنی قریظه، بررسی احکام مربوط به خانواده و حجاب را از جمله مباحثی دانست که در سوره احزاب ذکر شده و تاکید کردند: احکام مربوط به ازدواج، طلاق و حفظ حقوق زنان، مبارزه با خرافات عرب جاهلیت، احکام ویژه همسران پیامبر(صلی الله علیه و آله)، موضوع خاتمیت حضرت پیامبر(صلی الله علیه و آله)، معرفی منافقان و نشانه های آنان، حکم مفسدان فی الارض، آداب میهمان، مباحثی درباره معاد و رستاخیز و مساله عرضه امانت از سوی خداوند تبارک و تعالی به انسان از دیگر موضوعاتی است که در این سوره شریفه به آن پرداخته شده است
معظم له در ادامه لزوم تدبر در آیات قرآن را نص این کتاب آسمانی و روایات پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) دانست و با یادآوری حدیثی از امام علی(علیه السلام) در این باره، خاطرنشان کردند: این حضرت می فرماید خیری در قرائت قرآنی که تدبر و تامل در آن نباشد، نیست، عبادتی که به جا می آورید اگر آداب آن را انجام ندهید ارزش چندانی نخواهد داشت.
یک روش کاربردی برای تدبر در قرآن کریم
ایشان افزودند: ‌یکی از نشانه‌های تدبر در قرآن این است که انسان خود را مخاطب آیات قرار دهد؛ قرآن می فرماید نسبت به یکدیگر سؤ ظن نداشته باشید و ‌به همدیگر تهمت نزنید انسان باید خود را مخاطب این پیام ها و خطاب ها بداند و به آن عمل کند اما اگر انسان آیات قرآن کریم را بخواند و بگوید پیام های آن به من کاری ندارد، معلوم می شود کار او تنها لغلغه زبان است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که قرائت قرآن با تدبر ارزشمند است،‌ فرمودند: خوشبختانه قرآن کریم با ترجمه های روان و ساده در اختیار مردم قرار دارد و ‌اگر به آن عمل کنیم اسباب نجات ما خواهد شد.
ایشان در بیان فضیلت سوره احزاب به حدیثی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) اشاره کرده و فرمودند:‌ طبق حدیث حضرت رسول خواندن این سوره و عمل کردن به مضامین آن سبب نجات انسان می شود.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آیات سوره احزاب که 73 آیه است، فرمودند: اقلیتی از راوایان اهل سنت گفته اند این سوره 200 آیه یا بیشتر بوده است، ‌وهابیون نیز سعی دارند این وصله را به ما بچسبانند که شما عقیده به تحریف قرآن دارید.
اصرار بر اعتقاد شیعه به تحریف قرآن نشانه سؤ نیت وهابیت است
ایشان قرآن را غیر قابل تحریف دانسته و بیان کردند: ما معتقدیم قرآنی که بر قلب پاک حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) نازل شد یک کلمه با قرآن امروز تفاوت نداشته است، ‌نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، خداوند در آیه 9 سوره حجر می گوید ما قرآن را نازل کردیم و حافظ آن هستیم، طبیعتا‌ چنین قرآن کسی نمی تواند به آن دستبرد بزند و چیزی از آن آیات کم و زیاد کند.
ایشان با بیان این ‌که قرآن معجزه جاویدان است و باید دست نخورده بماند،‌ فرمودند:‌ خداوند این قرآن را از دستبرد دشمنان حفظ کرده و می کند، اگر نویسنده‌ای در گوشه و کنار راجع به تحریف قرآن مطلبی نوشته است را نباید به عموم شیعیان تعمیم داد، عقیده جمهور علما و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) عدم تحریف قرآن است، حالا شما تکرار می کنید که شیعیان قائل به تحریف هستند، این دلیل و نشانه‌ای بر سؤ نیت شما است.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که یکی از ابزارهای مهم وهابیت دروغ و تهمت است، فرمودند: در مقابل اینها در میان روات و علمای اهل سنت نیز برخی هستند که قائل به تحریف هستند، البته اکثریت آنها قائل به تحریف نیستند، از جمله درباره سوره احزاب فردی به نام آلوسی که بغدادی است تفسیری به نام روح المعانی نوشته و مطالبی درباره تحریف بیان کرده است.
ایشان نسخ تلاوت را نوعی تحریف قرآن دانسته و با مردود خواندن دیدگاه اهل سنت در این باره، فرمودند:‌ ما معتقدیم قرآن از روز نخست همین بوده و تا آخر همین است و قابل تحریف نیست، هرچند دشمنان بخواهند به ما وصله بچسابنند؛ آنها بایستی خود را اصلاح کنند و حرف هایی نزنند که بوی تحریف قرآن بدهد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیث ثقلین، افزودند: ما این مکتب و مذهب را انتخاب کردیم و به وسیله قرآن و عترت توانسته ایم راه درست را انتخاب کنیم و امیدواریم همواره این ارتباط را داشته باشیم و در مسیر محبت و وفاداری به اهل بیت پایدار بمانیم.
منبع:پايگاه اطلاع رساني دفتر آيت الله مكارم شيرازي


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • سمیه صالحی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 403
  • دیروز: 1897
  • 7 روز قبل: 9678
  • 1 ماه قبل: 59682
  • کل بازدیدها: 1071866
Online User