سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« برگزاری اردوی زیارتی - سیاحتی امام زاده سید محمد خمینی شهرروز مباهله »

برگزاری همایش سحاب رحمت از سوی مدارس علمیه خواهران شهرستان نجف آباد

برگزاری همایش سحاب رحمت از سوی مدارس علمیه خواهران شهرستان نجف آباد

  یکشنبه 19 مهر 1394 08:06, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 716 کلمات  
موضوعات: اخبار مدرسه

همایش سحاب رحمت با حضور، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، امام جمعه ویلاشهر و طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران فاطمیه(س)و زهرائیه نجف اباد، حضرت نرجس یزدانشهر، الزهرا(س) گلدشت به میزبانی مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر در مسجد قبا این شهر برگزار شد.
حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، در همایش سحاب رحمت ویژه طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه شهرستان نجف آباد که در مسجد قبا ویلاشهر برگزار شد، با تسلیت فاجعه اسفناک منا گفت: مقوله تربیت از جمله مباحثی است که در جامعه بشری دارای جایگاه والایی است.
وی حقیقت انسان را در گرو تربیت او بیان کرد و افزود: حقیقت وجودی یک انسان و رسیدن به مراحل بالای کمال تنها در گرو جنبه های تربیتی او است و تنها در سایه تربیت درست و صحیح است که انسان از مرتبه حیوانیت بالاتر خواهد رفت.
حجت الاسلام ابطحی مهم ترین بعد تربیت را تربیت دینی و الهی برشمرد و گفت: با نگاهی به زندگی دیگر موجودات جهان، خواهیم دید که آنها نیز به نحوی تحت تربیت قرار می گیرند، ولی آنچه به انسان ارزش و کمال می بخشد، قرار گرفتن تحت تربیت دینی و الهی است.
وی در ادامه تصریح کرد: عدم توجه به تربیت دینی و الهی، از انسان ها افرادی پدید می آورد که همانند یک حیوان وحشی تنها هوای نفس و رسیدن به خواسته های دنیا برایشان مطرح است و گاهی حتی پست از حیوانات می شوند و چه بسا یک شهر و یا یک کشور را همانند حاکمان و سردمداران کفر به نابودی و فساد بکشانند.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، درباره اهمیت و ارزش تربیت الهی و دینی در ادیان افزود: اول انسانی که خداوند آفرید، پیغمبر بود و مهمترین مسؤولیتش تربیت انسان است و کار پیامبران غیر از این نیست که جز برای تربیت انسان ها مبعوث شده اند، همان گونه که پیامبر اکرم(ص) اعراب جاهلی را تحت تربیت خود، به درجه ای رساند که بر تمدن های ایران و روم غلبه کردند.
وی درباره جایگاه حوزه های علمیه در تربیت الهی و دینی جامعه نیز گفت: بعد از دوران ائمه اطهار، حوزه های علمیه که در زمان امام باقر و امام صادق(ع) بنیان نهاده شد، این وظیفه ائمه را به عهده گرفتند که بزرگترین برکات این حوزه ها، تربیت انسان هایی چون امام خمینی است و هیچ مرکز آموزشی چنین برکاتی نداشته است.
حجت الاسلام ابطحی در ادامه با خطاب قرار دادن طلاب که شما شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان امام زمان هستید، گفت: اگر ملاک در حوزه های علمیه کسب مدرک بود، هیچ تفاوتی با دیگر مراکز آموزشی نداشت و شما باید بدانید که تنها تحصیل علم، ارزشی به انسان نخواهد داد و آموزش در کنار تهذیب است که شما را نسبت به دیگر دانش آموختگان متمایز می کند.

وی طلاب را الگوی جامعه بیان داشت و افزود: جنبه تهذیبی حوزه باید بیشتر از جنبه آموزشی آن باشد و اساتید باید الگوی طلاب و طلاب الگوی جامعه باشند و این الگو بودن جز با تربیت و تهذیب به دست نخواهد آمد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به آداب طلبگی ادامه داد: برنامه ریزی درسی، اهتمام به تحقیق، احترام به استاد، رعایت اصول معنوی در ورود به حوزه از مهمترین مواردی است که هر طلبه در بدو ورود باید آن را سرلوحه رفتار خودش قرار دهد.
وی در ادامه بیان داشت: شما طلاب همانند آتش نشان هستید که نه فقط نباید به سمت گناه بروید، بلکه باید دیگران را نیز از گناهان دور کنید و اگر یک لحظه غفلت کنید، دچار سقوط خواهید شد.


حجت الاسلام محمد فاطمی، امام جمعه ویلاشهر در ادامه این همایش با قرائت آیه «هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ» گفت: از جمله آیاتی که خداوند قداست و شرافت علم را بیان کرده است، این آیه است و فطرت هر انسانی می پذیرد که همیشه دانایان برتر از نادانان هستند.
وی با اشاره به برکات تحصیل در حوزه های علمیه گفت: تحصیل در حوزه نسبت به دیگر مراکز آموزشی هم دارای برکات معنوی و برکات مادی است و تنها کسب علم و معارف دینی است که خداوند برای طالب آن روزی اش را تضمین کرده است.

حجت الاسلام فاطمی در ادامه افزود: شما طلاب باید قدردان این فرصت باشید و بدانید که شما طلبه ها نسبت به دیگران باید متفاوت باشید، هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ اجتماعی و بهترین الگو برای جامعه و خانواده خود باشید.


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • رضوی
  • زفاک
  • فطرس
  • سمیه صالحی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 729
  • دیروز: 1531
  • 7 روز قبل: 9574
  • 1 ماه قبل: 59370
  • کل بازدیدها: 1069969
Online User