سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« چرا ویندوز 10 بهتر از ویندوز 8 می باشد؟جملات زیبا از حضرت علی علیه السلام »

آثار و برکات مرقد شریف و حرم مطهّر سیّد الشّهدا(ع)

آثار و برکات مرقد شریف و حرم مطهّر سیّد الشّهدا(ع)

  چهارشنبه 12 آذر 1393 06:11, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 509 کلمات  
موضوعات: زیارت سیّد الشّهدا (علیه السلام)

1-مرقد حسینی نیرو بخش است:
با ذکر اجمالی تحوّلاتی که در عمارت مرقد مطهّر امام حسین(ع) صورت گرفته است به خوبی معلوم می گردد که زیارت قبر آن حضرت در مبارزه با حکومت بنی عباس تأثیر مهمّی داشته است، و به همین دلیل بود که عباسیان قبر آن امام را دشمن خود می دانستند و به ویرانی آن دست می زدند. زیرا این قبر شریف به مرکز تجمّع مخالفان و مبارزان تبدیل شده بود. مشاهدة مزار و مرقد شهیدان کربلا و به نظر در آوردن آن مصائب جانگداز، حالت هر بیننده ای را دگرگون ساخته و استقامت حال او را به هم زده و وارونه می سازد، که چگونه عدّه ای قلیل در مقابل جمعی کثیر و سپاهی مجهّز و مهیّا تن به مرگ داده و روی عقیده و ایمان خود ثبات قدم داشته و تا آخرین قطرة خون خود مبارزه و جانفشانی نمودند.
2-محل نزول فرشتگان الهی:
امام صادق(ع) فرمود:((مابین قبر حسین(ع) تا آسمان، محل رفت و آمد فرشتگان الهی است)). و نیز فرمود:((قبر حسین بن علی(ع) بیست ذراع در بیست ذراع است. آن باغی از باغهای بهشت، و محل عروج فرشتگان به آسمان می باشد. هیچ فرشتة مقرّب و پیامبر مرسلی نیست جز آنکه از خدا می خواهد او را زیارت کند. پس گروهی فرود می آیند و گروهی بالا می روند)).
3-نماز قبول می شود:
اگر انسان زائر،حقّ امام را شناخته و با معرفت و ولایت او در کنار قبر مطهّرش نماز گذارد،مورد قبول حق تعالی قرار می گیرد. چنان که امام صادق(ع) در شأن و مقام کسی که به مرقد و بارگاه شریف حضرت مشرّف شده و نماز بخواند، فرمود:((خداوند متعال اجر نمازش را قبولی آن قرار می دهد)).
4-تمام خواندن نماز:
حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمود:((نماز در چهار مکان تمام خوانده می شود(یعنی اگر چه از حدّ مسافت شرعی هم بیشتر باشد امّا شکسته نمی شود):1-مسجدالحرام(مکّه)،2-مسجد الرّسول(مدینه)،3-مسجد کوفه،4-حرم امام حسین(ع)). و نیز روایت شده که((ابن شبل از امام صادق(ع) پرسید: آیا قبر امام حسین(ع) را زیارت کنم؟ فرمود: پاک و خوب زیارت کن و نمازت را در حرمش تمام بخوان. پرسید: نمازم را تمام بخوانم؟ فرمود: تمام. عرض کرد: بعضی از اصحاب و شیعیان شکسته می خوانند؟ فرمود: اینان دو چندان عمل می کنند)). لذا چنان که در رساله های عملیّه نیز آمده است، در حرم امام حسین(ع) می توان نماز را، هم شکسته خواند و هم به برکت آن حضرت تمام بجا آورد.
5-اجابت دعا و برآورده شدن حاجت:
خداوند سبحان در ازای ایثار و فداکاری سیّد الشّهدا(ع) وتحمّل هر گونه سختی چون تشنگی و غم و اندوه فراوان برای حفظ اسلام، در مرقد شریفش برکاتی را قرار داده که از جمله آنها اجابت دعا و برآورده شدن حاجات است. چنان که امام صادق (ع) فرمود:((هر کس دو رکعت کنار قبر حسین (ع) نماز بخواند، از خداوند چیزی را مسئلت نکند جز این که به او عطا شود)). و نیز فرمود:((خداوند در عوض قتل امام حسین(ع) امامت را در ذریّه آن حضرت، شفا را در تربتش،اجابت دعا را در کنار مرقدش قرار داده، و ایام زیارت کنندگان او از عمرشان حساب نمی شود).                                                                                    آثار وبرکات زیارت مرقد امام حسین(ع)
بکن حوایج خود را طلب ز روی یقین                                  روا حوایج هر شاه و هر گدا اینجاست


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • ذاكري
  • مدرسه علمیه حضرت زینب کبری ارومیه
  • فطرس
  • زهرا بانوی ایرانی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1650
  • دیروز: 1531
  • 7 روز قبل: 9574
  • 1 ماه قبل: 59370
  • کل بازدیدها: 1069969
Online User