سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« پیشینه مقاله الگوسازی اقتصاد اسلامی ومقایسه آن با سایر مکاتبعیبهای پنهان »

مقدمه مقاله الگوسازی اقتصاد اسلامی ومقایسه آن با سایر مکاتب

مقدمه مقاله الگوسازی اقتصاد اسلامی ومقایسه آن با سایر مکاتب

  دوشنبه 5 تیر 1391 09:51, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها

 

مقدمه
پژوهش حاضر در رابطه با مقوله الگوسازی اقتصاد اسلامی ومقایسه آن به سایر مکاتب اقتصادی است.در این مقاله از منابع دست اول نظیر قرآن،کتب روایی معتبر واخلاقی وکتب سیاسی در این زمینه بهره گرفته شده است.

روش این تحقیق کتابخانه ای وجمع آوری اطلاعات از طریق کتاب ،اینترنت،به روش مذهبی –سیاسی است که از روش فیش برداری استفاده شده است.تعاریفی از اهل لغت پیرامون واژه اقتصادوالگوسازی به کار برده شده است.این مقاله برآن است که خطوط اصلی در زمینه های اساسی دستیابی به الگوی برتر در امور اقتصادی را اعم ازتولید،توزیع ،مصرف بهینه و….مورد بررسی قراردهد وبا برآوردنتایج حاصل شده ،این دستاوردهای اقتصادی را ارائه کند.
برنامه تولید در سیستم اقتصاداسلامی بر پایه ایجاد یک زندگی مرفه که در آن تمام شرایط ومقدمات آسایش ورفاه فردوافراد جامعه در آن تضمین شده باشد،درعین حال تمام مظاهر اسراف از ان زایل شده باشد،استوار است. قناعت ودوری از اسراف از جمله عواملی است که به معنای آن هیچ فردی از حد طبیعی مصرف در راه برآورد نیازهایش تجاوز نکندوراهی است برای از بین بردن اختلاف طبقاتی موجود در اجتماع از آن استفاده می شود.
همچنین استفاده از استاندارد مصرف که در حکومت اسلامی راهی برای دستیابی به شکل مصرف وروند نظام اقتصادی جهت تامین نیازمندیهای انسان در همه شئون زندگی تلقی می گردد. رعایت اعتدال نیز به عنوان اصلی در تمام شئون حیات ،در پرتو آیات قرآنی واحادیث نبوی در روایات ائمه به پژوهش پرداخته شده است.

محقق: صدیقه امینی، مدرسه علمیه الزهرا گلدشت

استاد راهنما:خانم زهرا گورویی


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 262
  • دیروز: 1793
  • 7 روز قبل: 12641
  • 1 ماه قبل: 58670
  • کل بازدیدها: 1062188
Online User