سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« خردمند به خون خفتهداستان كور و دروغ »

توصيه‌هاي مقام معظم رهبری در مورد کتابخواني

توصيه‌هاي مقام معظم رهبری در مورد کتابخواني

  دوشنبه 6 شهریور 1391 12:01, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 387 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها


کتابخوانى را بايد جزو عادات خودمان قرار دهيم. به   فرزندانمان هم از کودکى عادت بدهيم کتاب بخوانند؛ مثلاً وقتى مى‌خواهند بخوابند، کتاب بخوانند. يا وقتى ايام فراغتى هست ، روز جمعه‌اى هست که تفريح مى‌کنند ،

حتماً بخشى از آن روز را به کتاب خواندن اختصاص دهند . در تابستان‌ها که نوجوانان و جوانان محصّل، تعطيل‌اند حتماً کتاب بخوانند. کتاب‌هايى را معين کنند، بخوانند و تمام کنند. افرادى که کار روزانه دارند مثلاً کارمند ادارى، کارگر، کاسب و يا کشاورز هستند وقتى به خانه مى‌آيند، بخشى از زمان را گرچه نيم ‌ساعت براى کتاب خواندن بگذارند . چقدر کتاب‌ها را در همين نيم‌ساعت‌ها مى‌شود خواند! بنده دوره‌هاى بيست جلدى و بيست و چند جلدى کتاب را در همين فاصله‌هاى ده دقيقه ، بيست دقيقه و يک ربع ساعته خوانده‌ام . پشت اين کتاب‌ها را هم يادداشت مى‌کنم که معلوم باشد . شايد صدها جلد کتاب را همين‌طور در اين فاصله‌هاى کوتاه ده دقيقه‌اى خوانده‌ام . بسيارى از افراد را هم مى‌شناسم که اين گونه‌اند .              


 در منزل خود من ، همه‌ى افراد ، بدون استثنا ، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد . خود من هم همين‌طورم . نه اين‌که وسط مطالعه خوابم ببرد . مطالعه مى‌کنم تا خوابم مى‌آيد ، کتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم . من مى‌خواهم خواهشى از مردم بکنم و آن اين است : کسانى که وقت‌هاى ضايع ‌شوند‌ه‌اى دارند؛ مثلاً به اتوبوس يا تاکسى سوار مى‌شوند ، يا سوار وسيله‌ى نقليه‌ى خودشان هستند و ديگرى ماشين را مى‌راند ، يا در جا‌هايى مثل مطب پزشک در حال انتظار به سر مى‌برند و به‌ هرحال اوقاتى را در حال انتظار به بى‌کارى مى‌گذرانند ، در تمام اين ساعات ، کتاب بخوانند . کتاب در کيف يا جيب خود داشته باشند و در اتوبوس که نشستند ، کتاب را باز کنند و بخوانند . وقتى هم به مقصد رسيدند ، نشانى لاى کتاب بگذارند و باز در فرصت يا فرصت‌هاى بعدى آن را باز کنند و از همان‌جا بخوانند . گاهى مى‌بينيد يک نفر پاى تلويزيون نشسته و منتظر يک فيلم است. تلويزيون آگهى تبليغاتى پخش مى‌کند و گاهى پخش تبليغات بيست دقيقه طول مى‌کشد. يک‌وقت است کسى به آن تبليغات احتياج دارد؛ اما کسى که احتياج ندارد آگهي‌‌هاى تبليغاتى را ببيند، اين بيست دقيقه را چرا بى‌کار بنشيند!؟ يک کتاب دمِ دستش باشد ؛ بردارد و بيست دقيقه مطالعه کند . اگر مردم ما عادت کنند که از اين وقت‌هاى ضايع‌شونده براى مطالعه‌ى کتاب استفاده کنند ، جامعه خيلى پيش خواهد رفت و فرهنگ کشور، خيلى ترقى خواهد کرد .

بیانات مقام معظم رهبری


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 364
  • دیروز: 1531
  • 7 روز قبل: 9574
  • 1 ماه قبل: 59370
  • کل بازدیدها: 1069969
Online User