سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« آیا واژه تاجگذاری برای آغاز امامت امام زمان (عج) درست است؟دانلود + پوستر با کیفیت هفته بسیج »

تجلی یازدهم رفت..... و فردا را به موعود(عج)سپرد

تجلی یازدهم رفت..... و فردا را به موعود(عج)سپرد

  یکشنبه 5 آذر 1396 10:57, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 441 کلمات  
موضوعات: روز شمار تاریخ

تجلی یازدهم

تجلی یازدهم که بر طلوعی بی زوال تکیه دارد، درد را چه عمیق درک کرده است، تبسم قدسی لحظاتش، همه صبر بود و اشک های هماره نیمه شب هایش، تمام شوق وصال!

می دید و می نگریست که حقارت دنیا، در تغافل مردم، به ارزشی جدال برانگیز تبدیل شده است. رنج می برد از این که انسان، آن سوی این هیچستان خاک را جست وجو نمی کند و به فراتر از خود نمی اندیشد!

مهربانی محض بود و صبر تمام! زنجیرهای اسارت را بر دست و پای خود تحمل کرد تا مردم، زمین گیر نشوند؛ تا جهانی را از اسارت در خاک برهاند.

در موضع علم و مناظره، مقتدرانه قد علم کرد تا انسان را از جهالت دست و پاگیر خویش نجات دهد. پایگاه های مردمی اش، گسترده ترین مدرسه های خودسازی و جامعه پروری بود. اما افسوس که کم بودند آنان که این را فهمیدند!

 

چه غریبانه گذشت!

زهد، کمترین محصول درخت ایمان اوست و کرامت، کوتاه ترین سایه شاخ و برگ های عظمتش. مدینه، از ربیع الاول 231 هجری، موازنه حضور او را در خاک دنبال می کرد و در جست وجوی مجالی برای عرضه حقیقت او به بیکرانه ها بود. تا آن که سامرا، بلوغ پذیرش او را در خود حس کرد و چیزی نگذشت که امام، به اتفاق پدر بزرگوارش، سکونت در آن دیار را برگزید.

اینک امامی 28 ساله، در گوشه سامرا سر بر بالین شهادت می گذارد. شش سال است که بار سهمگین ولایت را بر شانه های شکوه و استوار خویش حمل می کند. نه… نه… نه بر شانه های خسته و نه بر دوش زخمی خویش، بلکه این رسالت آسمانی را در ژرفای باور و در اعماق جان خویش، ثبت کرده است.

معتمد عباسی، تا لحظه ای دیگر، به خواسته بزرگ خود می رسد. سال های اسارت و غم، سال های غم و تنهایی روزهای تنهایی و سکوت… آه، غریبانه گذشت؛ چه معصومانه سپری شد!

  

رفت و فردا را به موعود(عج) سپرد

امام، دل به فردایی سپرده است که موعودش علیه السلام ،  حقیقت دین را فریاد زند. می رود و دنیا را با همه فرازها و نشیب هایش، با همه پستی ها و بلندی هایش به او می سپارد. به او می سپارد، دردهای نهفته ای را که جز در و دیوارهای اتاق کوچکش در سامرا، احدی تاب گفتنش را نداشت.

اسارت و سکوت حسنی علیه السلام باز هم در قصه حماسی او رقم خورده است. باشد تا خروش و فریاد حسینی اش، نصیب فرزندش مهدی(عج) شود.

مرثیه سرای هجرت توییم و همچنان چشم انتظار رونمایی آفتاب

 

روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان شهادت جان سوز حضرت اباالمهدی، امام حسن عسکری، به همه ی آرزومندان بارگاه غریبش تسلیت عرض می نماید.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: حضرت مادر (س) [عضو] 
5 stars

احسنت

1396/09/10 @ 20:43
نظر از: نورالهدی [عضو] 
5 stars

اللهم عجل لولیک الفرج

1396/09/07 @ 00:41


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • زفاک

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 74
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 7126
  • 1 ماه قبل: 27519
  • کل بازدیدها: 1012184
Online User