سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« ربیع آمد....دگرگونی نشر »

اگر باز جویی خطا از صواب نیابی یکی همنشین چون کتاب

اگر باز جویی خطا از صواب نیابی یکی همنشین چون کتاب

  سه شنبه 23 آبان 1396 10:25, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 516 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها


گشت و گذار در هیچ صحرایی به اندازه گرداندن دیده بر روی برگهای کتاب طراوت بخش نیست. و به حق که میان حق و باطل فاصله همان قدر است که میان گشودن و بستن کتاب.

اگر باز جویی خطا از صواب

نیابی یکی همنشین چون کتاب

- به کتاب اهمیت بدهیم

کتاب میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است. افتخار ما نیز در این است که فرهنگ باورهای دینی ما –یعنی آیین مقدس اسلام – مبتنی بر ارزش بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش است و خداوند منان معجزه ابدی آخرین و محبوبترین فرستاده اش را یک کتاب قرار داده است.

قرآن کریم سرآمد همه کتابهای عظیم است. همچنین پیشینه فرهنگی ما و شمار کتابها و کتابخانه ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی، همه و همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتابخوانی است.

- نقش بر جسته کتاب

نقش برجسته، والا، حساس و سازنده کتاب در پویشهای تکامل آفرین فردی و اجتماعی ناشی از گستردگی روح ارزشی دانش و بینش و ابهت و اهمیت فرهنگ مکتوب در تاریخ بشری است، و به راستی سزاوار نیست چنین عنصر مهمی را بدست فراموشی و یا کم توجهی بسپاریم.

در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است .

- راستگو ترین ترازو

در میان همه ابزارهای فرهنگی کتاب جایگاه ویژه ای دارد. تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده. می توان کتاب را در کنار مبارک ترین پدیده های بشری – وبلکه الهی – نشاند. کتاب خاموش ترین آوازی است که در خانه های ما میپیچد و چه سرها را که به سامان می رساند و چه دلها را که به گرمی می نشاند. کتاب راستگوترین ترازویی است که می توان فرهیختگی اقوام را با ان سنجید و سبزترین برگی است که جز به نسیم معرفت همراه نمی شود.

پیر راه است برای سالکان

خرد ناب است برای عقل ورزان

آیینه شوق است برای سوخته دلان

پیشوای داناست برای راه گم کردگان

و همراه لایق است برای پیامبران

همه فرهنگها با کتاب آغاز می شوند، با کتاب می بالند و تجربه های خود را به کتاب میسپارند، از این میان اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است زیرا وحی احمدی و گرامی نامه قرآن از مشرق برگ و قلم درخشیدن گرفت و معجزه سترگ محمد (ص) در میان سطرهای کتاب صورت پذیرفت.

وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسأله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند و در یک کلام، همه درد آشنایان و دل آگاهان به منظور بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپا خیزند تا هنگام خجسته ای پیش آید که در آن، (کتاب) همه جا، برای همه کس و در همه وقت به وفور یافت شود و مطرح باشد و هیچ کس در هیچ جا بهانه ای برای کتاب نخواندن نداشته باشد

روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1
  • دیروز: 1057
  • 7 روز قبل: 11457
  • 1 ماه قبل: 57701
  • کل بازدیدها: 1060395
Online User