سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« یک جوان لوتی شیعه ، مامور وهابی را شیعه کردکلام بزرگان »

اواز دهل از دور خوش است!

اواز دهل از دور خوش است!

  چهارشنبه 27 مهر 1390 11:45, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: تامل

ساعات اولیه صبح است و خیلی از طلوع خورشید،زمان نگذشته.با شروع مهر ،خیابان شلوغتر شده است و وسایل نقلیه ای مثل مترو بیشتر شبیه دستگاه فشار!

با عبوراز هرایستگاه جمعیت قطار بیشتر می شد .در حال و هوای خودم بودم که یکی از مسافرین پرسید واگن جدیدی که برای خانم ها اختصاص داده اند ،کدام قسمت قطار است سز قطار  یا انتها یا وسطش ؟


هنوز سوالش کامل نشده بود که یکی از خانم ها که از ظاهرش هم پیدا بود کارمند است ،گفت یک واگن دیگر ،برای خانم ها ؟!یعنی که چی؟!جمعیت مردها کمتر شده؟ پس مردها چی کار می کنند؟ نشستن تو خونه و زن ها را انداختند جلو!

لحن حرفش ،دنیایی حرف داشت ! از ان دست زن هایی بود که شاکی از جمعیت ذکور!

زمزمه ها شروع شد ودر این میان دخترک جوانی که در کنار دوستانش ایستاده وهفت قلم ارایش کرده بود ومن متعجب از اینکه چه ساعتی از خواب بیدار شده که توانسته این چنین خودش را درست کند، گفت بهتر !خودمون میریم سر کار ونیازی نیست محتاج این مردها باشیم! ان دوران گذشت که زن ها زیر دست مردها بودند‍!همه دنیا رو زن ها گرفتند،تو اروپا وامریکا شغل های اصلی دست زن هاست و …

دلم به حالشان سوخت !چقدر خالی اند…درست مثل سطلی که از شدت خالی بودن،هر چه دم دستشان می اید،درونش می ریزند ،فکر وذهن خود را با چه دروغ های پر کرده اند غرب،پیشرفت،ازادی،رویای تساوی زن ومرد در غرب… می خواستم بگویم،اصلا خبر دارید در دنیا چه خبر است؟!

اصلا می دانید در همین کشورهایی که نام می برید ،حقوق زن وجایگاه زن چه تعریفی دارد ؟!خبر دارید در یکی از همین کشورهای متمدن !غرب که از قضا ،ادعاهایش گوش دنیا را کر کرده است چگونه به زن نگاه می کنند؟! در همین امریکا که نامش را بردید ،به راحتی دختران را در قفس کنار خیابان می گذارند ومثل برده خرید و فروششان می کنند !ودستگاه های قضایی وپلیس هم فقط نظاره گرند !وقوانین در خور خوی حیوانی شان کاری از پیش نمی برد ومانع قاچاق دختران نمی شود و قاضی ها هم به پرونده های این بخت برگشته ها اعتنایی نمی کنند واین یعنی اوج احترام به زن! به راستی در چنین کشورهایی که سالانه 32میلیارد دلار توسط باند های جنایتکار قاچاق انسان،پول شویی صورت می گیرد،حتما هم حقوقی برای زنان وجود دارد!



تمامی اینها ازذهنم می گذست وبه خیال خام دخترک وزن های جوانی که حرف های او را تایید می کردند ،فکر می کردم.

امدم حرفی بزنم که با صدای ((مسافرین محترمی که قصد ادامه ی مسیر به سمت صادقیه وفرهنگسرا رادارند…))  فهمیدم فرصت تمام است.چه زود می گذرد،زمان!

ای کاش الگلو های مناسب تری برای خود انتخاب کنیم…

منبع:هفته نامه زن روز


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 378
  • دیروز: 1531
  • 7 روز قبل: 9574
  • 1 ماه قبل: 59370
  • کل بازدیدها: 1069969
Online User