سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« عشق های حقیقی ومجازی از دیدگاههای مختلفمدگرایی »

معلم نمونه از دیدگاه قرآن وحدیث

معلم نمونه از دیدگاه قرآن وحدیث

  دوشنبه 5 تیر 1391 09:03, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها

 

مقدمه
پژوهش  حاضر در رابطه با بحث معلم نمونه از دیدگاه قرآن و حدیث می باشد ، این تحقیق از  سه  فصل تشکیل شده است.
فصل اول : طرح تحقیق
فصل دوم:آداب و وظایف معلم در امر کلاسداری
فصل سوم: ویژگیهای اخلاقی و معنوی یک معلم نمونه و شایسته
دراین مقاله از منابع دست اول نظیر قرآن، کتب روایی معتبر واخلاقی بهره گرفته شده است.


روش این تحقیق کتابخانه ای و جمع آوری اطلاعات از طریق کتاب ، اینترنت ، به روش مذهبی است که از روش فیش برداری استفاده شده است.
تعاریفی از اهل لغت پیرامون واژه ی علم و معلم به کار برده شده است. در رابطه با بحث مقام شامخ معلمی چنین بیان شده که زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی رادر وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم وتربیت بپردازد.
معلم شایسته ،خویشتن را در برابر فرزندان جامعه متعهد می بیند ، لذا می داند که رسالت تبلیغ را بر عهده دارد. توقع اصلاح جامعه بدون اصلاح مربیان و معلمان آن جامعه توقعی بی جا و نارواست. لذا پاکسازی و خودسازی باید از خود شروع شود و عقاید و اخلاق و اعمالش را تطبیق با اسلام بدهد و چنین علمی در پرتو تربیت قرانی میسر گردد.دررابطه بابحث وظایف معلم درامرکلاسداری ،چنین بیان شده که یک معلم متعهددرمسائلی ازقبیل انضباط،شیو ه هاوطرحی که قابلیت  یک معلم رادر ضمن تدریس بیان می کند .ودرعین حال ملاکهای آموزشی مؤثررابه فراگیرخودتعلیم میدهد،وهمچنین درموضوع آراستگی به کمالات اخلاقی  باخودسازی نفس به اصولی هماننداخلاص،اخلاق نیکو،گذشت وفداکاری در نادیده انگاشتن خطاهای دانش آموزان ،  مزین کردن رفتار تؤأم بافروتنی وحسن خلق و…..رسالت و وظیفه خطیر تعلیم وتربیت رابه خوبی انجام دهد. و ، در این مقاله برانیم تا، نکات و مسائلی که می تواند، یک معلم را در بهتر انجام دادن مسأله تدریسش، به آن کمک کند را گردآوری کرده؛ البته ادعا نمیشود که دراین رساله، تمامی ریزه کاری های معلمی آمده است؛ ودرحدتوان سعی شده، نکات مهم و اساسی امر تدریس از قلم نیفتد.
محقق : صدیقه امینی ، مدرسه علمیه الزهرا گلدشت
استاد راهنما: خانم زهر ا گورویی
نظر از: سيدعلي هاشمي [بازدید کننده]
سيدعلي هاشمي

باسلام .اگر متن پژوهش معلم نمونه از ديدگاه قرآن و حديث نوشته سركار خانم صديقه اميني را بخواهم بايد چه كنم.اگه ممكنه برايم بفرماييد ممنون
هاشمي از دانشگاه قرآن و حديث

1394/02/21 @ 14:40


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • دهقان

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 987
  • دیروز: 2022
  • 7 روز قبل: 9148
  • 1 ماه قبل: 29541
  • کل بازدیدها: 1014206
Online User