سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« صبحگاهچادر »

14، 15 خرداد

14، 15 خرداد

  چهارشنبه 12 خرداد 1395 07:51, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 455 کلمات  
موضوعات: روز شمار تاریخ

سلام بر طلایه دار لشکر آفتاب ، ترجمان کتاب نفیس استقامت، درس آموز شور و شکیب و شهامت، ترنّم گلبوته های اطاعت، زیور هرچه صداقت، فرزانه ترین فریادِ تاریخ و ماندگارترین یادِ زمانه، حضرت خمینی، سلام اللّه علیه.
همو که از اندیشه اش گل می بارید و از روح صبور و بلندش عطر گلستان محبت می تراوید. همو که در وجودش، شهامت و محبت، صلابت و مهر، زهد و جهاد، عرفان و سیاست، و عشق و کیاست تجلی یافته بود.

دستی بر سر یتیمان و مستضعفان داشت و با دست دیگر پایه های تخت ابرقدرت ها را می لرزاند. در باغچه وجودش، شمشیر با گل پیوند می خورد و در حنجره اش فریاد با مناجات مأنوس می شد و در قلبش فولاد با حریر آشتی می کرد.

امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند:

حرکت و سکوت و سخن و مبارزات و دیگر خصوصیات امام(ره)، در خدمت اهداف انقلاب بود. فقدان او که ضایعه‌یی غیرقابل مقایسه با هر ضایعه‌ی دیگر است، با تفضلات الهی انقلاب و ملت را به پیش می‌برد. برکت بزرگی نصیب نظام ما شده است؛ «و جعلنی مبارکا این ما کنت»، «و سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیّا.»

سلام بر ولادت و مـرگ و حیات دوباره‌اش. واقعاً همه‌ی خصوصیات او، مشمول و منشأ سلام و برکت الهی است. این واقعیتی است که وجود دارد و اگر نتوانیم از این واقعیت استفاده کنیم، ضعف خود را نشان داده‌ایم و باید جوابش را بدهیم. ۱۳۶۸/۰۳/۱۹

 

رحلت حضرت امام خمینی(ره)، نیز همچون حیاتش منشأ بیداری و نهضتی دوباره شد و راه و یادش جاودانه گردید. چرا که او حقیقت بود و حقیقت همیشه زنده است و فناناپذیر. او جلوه ای از جلوه های کوثر بود و کوثرِ ولایت همواره در زمین و زمان جاری است. حکایت آن عبدصالح خدا و امام دلیر مردان و سبزقامتان تاریخ اسلام همچنان باقی است؛ زیرا حیات این ملت به اعتبار نَفَس قدسی او امکان تجلی و بقا یافت.


اميد می ­رود طلاب حوزه های علمیه خواهران در سايه خودباوری و پشتکار، روشنگری و بيان حقايق منشأ خير و برکت فراوان باشند و در راه معرفی و ترويج انديشه­ هاي متعالی، اهداف و زوايای زندگی پربرکت آن بزرگوار به نسل حاضر و آينده گام بر دارند.

از سوی ديگر، پانزدهم خرداد نيز يادآور پايمردي­ ها و دلاوري­ های آزاد مردانی است که با نثار خون خويش نقطه عطفی در مبارزات مردم ايران عليه نظام ستم­شاهی به وجود آوردند .به روان پاک شهيدان راه آزادی درود مي­فرستيم. روحشـان شـاد و راهشان پــر رهــرو بــاد.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بيست و ششمین سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز امام خمينی (ره) بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران و شهادت ياران ايشان در فاجعه قيام خونين 15 خرداد 1342 را به کلیه مدیران، اساتید، کادر و طلاب مدارس علمیه خواهران تسليت و تعزيت عرض می نماید.


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • یَا مَلْجَأَ کُلِّ مَطْرُودٍ
  • نویسنده محمدی
  • نور الدین
  • شهادت
  • علی بن مهزیار
  • مریم استوان

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 780
  • دیروز: 1585
  • 7 روز قبل: 8666
  • 1 ماه قبل: 28224
  • کل بازدیدها: 1012184
Online User