سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« روز پاسداربرگزاری دوره ویژه مبلغان »

تبریک اعیاد شعبانیه

تبریک اعیاد شعبانیه

  سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 11:40, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 603 کلمات  
موضوعات: روز شمار تاریخ

سلام بر شعبان و اعیادش
سلام بر حسین و عباسش
سلام بر سجاد و سجودش
سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش.

ماه شعبان در كلام امام خميني(ره)
در آثار امام خمینی (ره) بارها از ماه شعبان به بزرگی یاد شده است. ایشان در فضیلت ماه شعبان می فرمایند:
از امام امير مؤمنان نقل است كه در فضيلت اين ماه فرمود:

خداوند آن را شعبان ناميده زيرا نيكى‌ها در آن شاخه شاخه مى‌شود، درهاى بهشت را در آن گشوده و نعمتهاى بهشتى را با ارزانترين قيمت و آسانترين راه بر شما عرضه كرده. آنگاه فرمود: شاخه‌هاى نيكى در اين ماه، نماز، روزه، زكات، امر به معروف و نهى از منكر، نيكى به پدر و مادر و خويشان و همسايگان، ايجاد صلح و صفا بين مردم و احسان به فقرا و مساكين است.

  • ماه شعبان، ماه بزرگى است كه در آن، در سوم آن، بزرگ مجاهد عالم بشريت متولد شد و در پانزده آن، حضرت مهدى موعود ارواحنا له الفدا پا به عرصه وجود گذاشت.
  • ماه شعبان مقدمه است براى ماه مبارك رمضان كه مردم مهيّا بشوند براى ورود در ماه مبارك رمضان و ورود در ضيافت اللّه. اين مناجات شعبانيه براى اين است كه شما را، همه را مهيّا كند براى ضيافة الله.
  • ماه رمضان، ماه نبوت است و ماه شعبان، ماه امامت. ماه رمضان ليلة القدر دارد و ماه شعبان، شب نيمه شعبان دارد كه تالى ليلة القدر است. ماه رمضان مبارك است كه قرآن بر او وارد شده است و ماه شعبان مبارك است كه ادعيه ائمه عليهم السلام در او وارد شده است.
  • مناجات شعبانيه از بزرگترين و عظيم‌ترين معارف الهى است.
  • اگر نبود در ادعيه، الاّ دعاى مناجات شعبانيه، كافى بود براى اين كه امامان ما، امامان به حقّند.
  • اين دعاى شعبان، مناجات شعبان، مناجات همۀ ائمه است.
  • ماه شعبان. . . براى مهيا كردن مسلمين است براى ضيافت خدا. ایام در نگاه امام خمینی جلد:١نویسنده:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. نمایندگی ولی فقیه. پژوهشکده تحقیقات اسلامی ص 194


امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند:
«شخصیت درخشان و بزرگوار امام حسین علیه‌السّلام دو وجهه دارد: یک وجهه، همان وجهه‌ى جهاد و شهادت است . یک بعد دیگر، بعد معنوى و عرفانى است که بخصوص در دعاى عرفه به شکل عجیبى نمایان است… خود ماجراى عاشورا هم یک ماجراى عرفانى است. جنگ است، کشتن و کشته شدن است، حماسه است اما وقتى شما به بافت اصلى این حادثه‌ى حماسى نگاه مى‌کنید، مى‌بینید که عرفان هست، معنویّت هست، تضرّع و روح دعاى عرفه هست. پس، آن وجه دیگر شخصیت امام حسین علیه‌السّلام هم باید به عظمت این وجه جهاد و شهادت و با همان اوج و عروج، مورد توجه قرار گیرد…»

امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند:

ارزش اباالفضل العباس به جهاد و فداکارى و اخلاص و معرفت او به امام زمانش است؛ به صبر و استقامت اوست؛ به آب نخوردن اوست در عین تشنگى و بر لب آب، بدون این‌که شرعاً و عرفاً هیچ مانعى وجود داشته باشد. ارزش شهداى کربلا به این است که از حریم حق در سخت‌ترین شرایطى که ممکن است انسان تصورش را بکند، دفاع کردند.

1384/05/05

امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند:

امام سجّاد علیه الصّلاه و السّلام، «صحیفه‏ى سجّادیه» را به صورت دعا تنظیم فرموده و اصلًا دعا خوانده است؛ اما این کتاب، پُر از معارف الهى و اسلامى است. توحید خالص در صحیفه‏ى سجّادیه است. نبوّت و عشق به مقام تقدّس نبىّ اسلام علیه و على آله الصّلاه و السّلام در صحیفه‏ى سجّادیه است…

۲۸/ ۱۱/ ۱۳۷۳

 

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان حلول ماه شعبان ، ماه میلاد امام حسین (ع)، سقای دشت کربلا حضرت عباس(ع) ، عابد دشت کربلا حضرت سجاد (ع)، آینه ی محمدی حضرت علی اکبر(ع) و عدالت گستر هستی ،حضرت مهدی موعود عج ، را به شما شیعیان حضرت حیدر کرار امیرالمومنین ع تبریک عرض می نماید.


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 382
  • دیروز: 1793
  • 7 روز قبل: 12641
  • 1 ماه قبل: 58670
  • کل بازدیدها: 1062188
Online User