سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« 5 آذر روز تشکیل بسیج مستضعفینمراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سرگرد موسی جمشیدیان »

برگزاری دومین جلسه اخلاقی اساتید شهرستان نجف آباد در حوزه علمیه الزهرا (س) گلدشت

برگزاری دومین جلسه اخلاقی اساتید شهرستان نجف آباد در حوزه علمیه الزهرا (س) گلدشت

  دوشنبه 2 آذر 1394 11:36, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 564 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها

مدیران و اساتید حوزه ها پیشگامان اخلاق طلبگی
دومین جلسه اخلاق اساتید با عنوان«پیشگامان اخلاق طلبگی» با حضور 30 نفر از مدیران و اساتید حوزه های علمیه فاطمه و زهرائیه نجف آباد ، نرجس یزدانشهر، الزهرا گلدشت و فاطمه الزهرا ویلاشهر در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهرا گلدشت برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین صغیرا استاد حوزه و دانشگاه، ضمن تبین فرهنگ اخلاق در جامعه اسلامی و جامعه غرب و چگونگی ارتباط این دو ، بیان کردند که مشکل جامعه غرب، قبول نداشتن شریعت است در جامعه غرب پاپ بر اساس دستورات دینی صحبت نمی کند مثلا می گوید: جهنمی در کار نیست و در کلیسا برای همجنس بازان و دزدان و قاتلان باز است و این سخن باب بسیاری از مفاسد را باز کرد.
مانند عرفانهای کاذب که انسان را از خدا غافل کرده و هیچ توجیهی به فقیران و توان خواهان و … ندارند بلکه آن ها فارغ از هر چیزی می کنند تا به آرامش برسند.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به این مطلب اشاره کردند که: در مقابل این فرهنگی، فرهنگ اسلام و به طور خاص فرهنگ تشیع است.
اسلام منهای تشیع، کاملاً در فرهنگ غرب، هضم شد زیرا فرهنگ غیر شیعی قائل است که حتی اگر سیاه حبشی بیاید و حکومت را غضب کند تبعیت مردم از او واجب است. (بر گرفته از سخنی از خلیفه دوم اهل سنت) این فرهنگ قطعا نمی تواند، استکبار ستیز باشد. بلکه افراد شهوت ران شکم پرست در راس حکومت قرار گرفته اند و مخالفان با آن ها را تکفیر می کنند.
وی افزود در اسلام اصالت الله مهم است. اصل، خداست. توحید و کلمه ی لا الله الا الله بزرگترین شعار است . مردم باید باور برسند که همه کاره خواست خداست .
و از این رو از عواملی که مانع پیوند حوزه و دانشگاه این است که در غرب علوم منهای خدا تولید می شود و در دانشگاه تدریس می شود ولی در حوزه محور خداست .
و در دانشگاه نمازخانه وجود دارد، اعتکاف هست اما سکولاریسم و اومانیسم هم وجود دارد.
ایشان با اشاره به اینکه فرهنگ اسلام و عبودیت مقدم است بر عبادت .« اشهد ان محمد عبده و رسوله » فرمودند: اما دینداری در جامعه ضعیف شده ولی رو به معنویت آوردن وجود دارد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صغیرا با بیان این که اسلام دختر داشتن را نسبت باز شدن درهای رحمت الهی می داند فرمودند: غرب قائل به تساوی است (به معنای تشابه) مگر می شود قائل شده که به همه ی گیاهان، یکسان آب و … داد.
زن اگر خودنمایی کند، قد است خود را از دست می دهد، سبب از بین رفتن ارزش زن می شود. خود نمایی دیگر زنان، میل شوهر را نسبت به زن از بین می رود.
اگر تشابه اجرا شود، نفقه و مهریه هم از بین می رود. زن مجبور است بیرون از خانه کار کند تا خرج خود را در بیاورد دیگر فرصت سرمایه گذاری برای تربیت فرزند ندارد.
ایشان در مقام بیان تفاوت الگوی غرب و اسلام فرمودند:
الگوی غربی علت مسائل اخلاقی را واکنش دیگران نسبت به انسان می دانند مثلا می گویند به پدرت ظلم نکن و گرنه پسرت به تو ظلم می کند.
نباید کلام معصومین علیه السلام را کنار کذاشت و به مسائل غربی و… پرداخت. متاسفنانه برخی از روحانیون در تیپ دانشجویان الهیات عمل می کنند نه به عنوان رهبر معنوی در جامعه.
همچنین در ادامه به مناسبت شهادت سرگرد پاسدار شهید موسی جمشیدیان همسر استاد گرامی خانم زهرا جمشیدیان حجت الاسلام و المسلمین پژوهنده تبین مقام شهید و فرهنگ شهادت پرداختند.


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • متین
  • نور الدین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 1250
  • دیروز: 1057
  • 7 روز قبل: 11457
  • 1 ماه قبل: 57701
  • کل بازدیدها: 1060395
Online User