سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« برگزاری دومین جلسه اخلاقی اساتید شهرستان نجف آباد در حوزه علمیه الزهرا (س) گلدشتبرگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اصفهان »

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سرگرد موسی جمشیدیان

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سرگرد موسی جمشیدیان

  یکشنبه 1 آذر 1394 12:41, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 716 کلمات  
موضوعات: اخبار مدرسه

مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سرگرد موسی جمشیدیان در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با حضور خانواده محترم آن شهید و با سخنرانی نماینده سابق ولی فقه در نیروی هوایی  سپاه حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق ابطحی در حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت برگزار شد.
همچنین در این مراسم میهمانی از کادر در حوزه های علمیه شهرستان نجف آباد، مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان، مؤسس حوزه علمیه الزهرا(س) حضرت آیت الله سید احمد احمدی و نیز حضرت آیت الله سید محمود احمدی ، و رئیس اعضای شورای شهر گلدشت و نیز هیئت امنای حوزه علمیه الزهرا (س)، اساتید و طلاب این حوزه حضور داشتند.
حضرت حجه الاسلام محمد صادق ابطحی با عرض تبریک و تسلیت خدمت خانواده این شهید افزودند: از اول تاریخ تا کنون دو جبهه با هم صف آرایی کردند. یکی جبهه حق و دیگری جبهه باطل که گاهی جبهه حق غالب شده و گاهی جبهه باطل این جبهه تا زمان ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه خواهد داشت که «جَاءَ الحَقُ وَ زَهَقَ البَاطِلَ» هنگامی که حق بیاید باطل نابود خواهد شد.
وی در ادامه وظیفه هر شخصی را شناختن جبهه حق و باطل دانستند و فرمودند: امروز آمریکا خودش لشکرکشی نمی کند بلکه مسلمانان را به جان هم می اندازد. در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان جبهه النصره و داعش را ساختند برای کشتن مسلمانان. اما هر چه تلاش می کنند این اسلام است که در دنیا خیزش پیدا کرده و جهان را پر می کند. امروز القاعده و داعش و …را وهابیون تشکیل دادند که نه ماه حرام را رعایت می کنند نه رمضان را، نه زن را رعایت می کنند و نه کودک و نه بیمارستان را.
ما باید دقّت کنیم این درگیری حق و باطل جنگ کفر و اسلام است.
ایشان با اشاره به عملیات تروریستی فرانسه اذعان داشتند که متأسفانه دولتمردان در این جهت غفلت کردند، غفلت بزرگی هم کردند، گاف بزرگی دادند. به فاصله چند ساعت بعد از انفجارهای فرانسه سریع پیام تسلیت فرستادند اما در انفجارهای سوریه و لبنان ، 2، 3 روز بعد وزارت خارجه یک موضع می گیرد.
در پایان مراسم همسر این شهید بزرگوار سرکار خانم جمشیدیان با صلابتی مثال زدنی از خصوصیات و ویژگیهای همسر شهیدشان سخنانی را ایراد کردند.
قبلاً شنیده بودیم که هر کسی که می خواهد به جایی برسد با انجام واجبات و ترک محرمات می تواند برسد و این در زندگی همسرم بود. کوچکترین دروغ، حتی دروغ مصلحتی من از ایشان نشنیدم. نماز اول وقتشان هرگز ترک نمی شد. اخلاق کریمانه ایشان که به کوچک و بزرگ سلام می کرد. همیشه به پدر و مادرش کمک می کرد، خیلی خیلی کم حرف بود. توسل ویژه ای به حضرت زهرا (س) داشتند. پشتیبان ولایت فقیه بودند، مرید حاج احمد کاظمی، بسیار اهل انفاق بود حتی با گرو گذاشتن آبرویش گره از مشکلات دیگران باز می کرد.
ایشان در ادامه سخنانشان با آرامش و وقار نحوه شهادت همسرشان را از زبان همرزم ایشان اینطور بازگو کردند:
در عملیات آزادسازی دو منطقه شیعه نشین در سوریه که تحت محاصره داعشیها بودند بر اثر پرتاب موشک سه ترکش به این شهید بزرگوار اصابت نمود که یکی به سرشان، یکی به گلو، و دیگری به پهلویشان اصابت کرد و در حالت سجده به شهادت رسیدند.
خانم جمشیدیان در شرح احوالات خودشان فرمودند:
ایشان همیشه به قرآن عمل می کردند و من انگار قرآن عملی خود را از دست دادم. در این یک ماه انتظار برگشتن ایشان را می کشیدم و با قرآن مأنوس بودم قرآن را باز کردم آیه « إِنَّ الاَبرارَ یشرَبُونَ مِن کَأسِ کَانَ مِزَاجُها کَافُورًا… یُوفُونَ بِاالنَذرِ…» برای من همین آیه عمل به نذر خیلی جالب بود که معنی آن را با شهادت ایشان فهمیدم.
همیشه در قرآن می خواندیم «رَبَّنا هَب لَنا مِن اَزواجَنا وَ ذُریّاتِنا قُرَّهَ اَعیُنٍ وَ اجعَلنَا لِلمُتَّقِینَ اِمامَاً» انگار این آیه برای من ناآشنا بود چطور ممکن است همسر آدمی، فرزند آدم نور چشم آدم شود. بعد در این مدت یک مرتبه که قرآن را باز کردم این آیه آمد: « فَکُلی وَ اشرَبی وَ قَرَّی عَیناً» - چشمت روشن- آن روز مطمئن شدم با این بشارت آقا موسی سالم بر می گردد. یکی از دو ستان که مراسم آمده بود گفت: من هم دلم نمی آید به شما تسلیت بگویم و آمده ام تبریک بگویم ناخودآگاه یادم افتاد اولین بار خداوند این چشم روشنی را به من داد.
مراسم با اهدای گل توسط طلاب که فرزند شهید فاجعه منا و دفاع مقدس به خانواده این شهید و مداحی به پایان رسید.

 


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • دهقان
  • سونیا سجادی
  • نرجس خاتون محمدي

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 894
  • دیروز: 1585
  • 7 روز قبل: 8666
  • 1 ماه قبل: 28224
  • کل بازدیدها: 1012184
Online User