سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.
« مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سرگرد موسی جمشیدیانعکس فاطمه زینب با بابای شهیدش »

برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اصفهان

برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اصفهان

  یکشنبه 1 آذر 1394 10:47, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 428 کلمات  
موضوعات: اخبار

برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اصفهان
همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اصفهان با حضور 1200 طلبه از 50 حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در محل حسینیه فاطمه الزهراء مجموعه فرهنگی تفریحی سردار شهید احمد کاظمی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، در این همایش حضور در مکتب امام صادق(ع) را والاترین نعمت الهی به طلاب بیان کرد و گفت: شما خواهران طلبه به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) و سربازان بقیه الله(عج) باید از این نعمت الهی بهترین استفاده را کنید.
وی جوانی را دوران کشت بذر کمالات معنوی و الهی بیان کرد و افزود: تمام کمالاتی که انسان در طول زندگی به دست می آورد، بذرش در جوانی پاشیده می شود و در این فصل آماده پذیرش همه ارزش ها و بروز شایستگی ها است.
حجت الاسلام ابطحی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که فرمودند انسان ها قدر عافیت و جوانی را در زندگی نمی دانند، بیان داشت: استفاده از نعمت عمر به ویژه در کمال استفاده از سن جوانی، آن قدر در دین اسلام دارای اهمیت است که به فرموده پیامبر اکرم(ص) یکی از سوالات قیامت، سوال از نحوه گذران دوران جوانی است.
وی در ادامه بیان داشت: شما طلاب به عنوان شاگردان مکتب اهل بیت، باید نسبت به ثمره عمرتان بیشتر از ثروت و متاع دنیا بخیل باشید، و ایام را به بیهودگی، لهو و لعب نگذرانید که در احوالات آیت الله بروجردی آمده است حتی 5 دقیقه از عمرشان به بیهودگی نگذشت.
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به ضرورت وجود طلاب خواهر در سطح جامعه افزود: جامعه ما به بانوان فاضله عالمه مبلغه نیازمند است و این نیاز نه فقط در ایران بلکه در تمام اقصی نقاط جهان مورد نیاز است.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغ به عنوان یکی از اهداف والای هر طلبه بیان داشت: مبلغ دین دارای جایگاه بلندی است که در یکی از فرازهای دعای افتتاح منتظران حکومت کریمه، هدفشان ترویج و تبلیغ دین است.

حجت الاسلام ابطحی با تأکید بر تقوا و پرهیزگاری در دوران طلبگی و تهذیب اخلاق در کنار مباحث آموزشی، گفت: شما که اکنون شایستگی شاگردی امام صادق را پیدا کرده اید، سعی کنید با تقوا و پرهیزگاری و اطاعت از فرامین الهی به بالاترین مراتب برسید.
وی در ادامه با بیان برخی صفات و آداب زی طلبگی بیان کرد: نکته برداری، خلاصه برداری، مباحثه، انجام تحقیقات درسی و وارد شدن به عرصه پژوهش به ویژه در مناسبت های مختلف و نگارش مقالات، داشتن برنامه ریزی مهم ترین نکاتی است که باید در طول مدت 5 سال در وجودتان نهادینه شود.


فرم در حال بارگذاری ...

محتواها

کاربران آنلاین

  • زینت
  • منتظر ظهور

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 811
  • دیروز: 1793
  • 7 روز قبل: 12641
  • 1 ماه قبل: 58670
  • کل بازدیدها: 1062188
Online User