سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.

موضوع: "پزشکی"

صفحات: 1 3 4 5

  یکشنبه 15 فروردین 1400 10:52, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 9 کلمات  
موضوعات: اخبار, پزشکی

جهت دریافت فایل با کیفیت روی عکس کلیک کنید.

  سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 12:48, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 115 کلمات  
موضوعات: پزشکی

 

آب③لیوان
شکر②ق.غ
آرد برنج②ق.غ
مغز بادام شیرین⑧ق.غ

⇦ابتدا روی مغز بادام آبجوش بریزید تا قدری خیس بخورند و بعد پوست آنها را جدا کرده بادامها را پودر نموده سپس در تنظیفی ریخته و آنرا در ظرف آب قرار دهید آنقدر آن را با دست ورز دهید تا آب مایل به رنگ سفید شود‌

⇦تنظیف را در آورده ارد برنج و شکر را به این محلول اضافه کرده بر روی حرارت ملایم قرار دهید مخلوط را هم بزنید تا غلیظ شود سپس آن را میل کنید

⇦دستور فوق روش درست کردن حریره بادام میباشد که میتوانید با مشورت طبیب از آن به اطفال به عنوان غذای کمکی بدهید این حریره تقویت کننده و چاق کننده میباشد.

  یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 12:48, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 22 کلمات  
موضوعات: پزشکی

جوانه های پرخاصیت برای بدن:

عدس : تقویت قلب و مغز
ماش : چربی سوزی و انرژی‌زایی
نخود : ضدعفونی‌کننده زخم‌ها
شبدر : لطافت پوست
گندم : دشمن سرطان و چاقی

  پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 18:58, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 144 کلمات  
موضوعات: پزشکی

کلسیم خانگی

از لحاظ علمی، کلسیم هنگامی که همراه مواد غذایی چرب استفاده میشود، بیشتر جذب میگردد، لذا کم کردن درصد چربی شیر از میزان جذب کلسیم آن در روده باریک میکاهد.

غذاهایی همچون قیمه، قورمه سبزی، فسنجان و آب گوشت حاوی چربی طبیعی گوشت گوسفند هستند و اگر میخواهید کلسیم کافی به بدن شما برسد، توصیه میشود به شرح ذیل اقدام نمایید:

پوست تخم مرغ که حاوی کلسیم فراوانی میباشد رابعد ازشستن و خشک کردن بکوبید و با الک یا پارچه توری،الک کنید تا تبدیل به آرد شود، که به هیچ وجه زبری نداشته باشد.

آن را داخل ظروف ادویه قرار دهید و همان گونه که مثلاً از زردچوبه استفاده میشود در هر بار که غذا درست میکنید یک قاشق مرباخوری از آن را هم داخل قابلمه بریزید تا همه اعضای خانواده دارای استخوان های محکم باشند و به پوکی استخوان مبتلا نشوند.

 

  پنجشنبه 19 اسفند 1395 07:08, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 51 کلمات  
موضوعات: مذهبی, پزشکی

 

امام صادق(علیه السلام):


هنگامی که نماز صبح میخوانی یک لقمه نان بخور به خاطر این کار سبب میشود که :

بوی بد دهانت برود .

دندانهایت دیرتر خراب شود .

باعث جلب و جذب روزی میگردد.

حرارت بدنت کم میشود .

لثه دندانهایت محکم تر میگردد.

اخلاقت به وسیله آن نیکو میشود .

بحارالانوار ج ۶۶ص۳۴۵

  پنجشنبه 19 اسفند 1395 06:56, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 61 کلمات  
موضوعات: پزشکی


نه دلیل که چراصبحانه مهم‌ترین وعده است؟!

  • باعث می شودسوخت وسازتان بهتر شود
  • باعث میشوددرطول روزپرخوری نکنید
  • انرژی موردنیازاصلی روزشمارافراهم می کند
  • کمک می کندسرظهرانرژی کم نیاورید
  • ذهنتان دیگردرگیراین نیست که ازوقتی بیدارشدیدهنوزگرسنه اید
  • باتنظیم سطح قندخونتان،خلق وخویتان رابهترمی کند
  • تحقیقات نشان داده که حافظه کوتاه مدت تقویت می شود
  • کمک می کندغلظت خون پیدانکنید
  • واگرصبحانه نخوریدکلسترول،LDL وسطح انسولینتان افزایش پیداخواهدکرد
کلیدواژه ها: تندرستی, خوردن صبحانه
  یکشنبه 15 اسفند 1395 06:44, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 35 کلمات  
موضوعات: پزشکی


استرس، عملا باعث داغ کردن مغز انسان می شود. با لبخند زدن در هنگام استرس ضمن ریلکس کردن بدن، میتوانید ضربان قلب و فشار خون را کاهش دهید و اصطلاحا مغز خود را خنک کنید.

  جمعه 13 اسفند 1395 18:33, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 65 کلمات  
موضوعات: پزشکی



پيامبر (صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله):
يا عَلىُّ اِفْتَتِحْ طَعامَكَ بِالْمِلْحِ، فَاِنَّ فيهِ شِفاءً مِنْ سَبْعينَ داءً مِنهَا: الجُنونُ وَ الْجُذامُ وَ الْبَرَصُ وَ وَجَعُ الْحَلْقِ وَ الاْضراسِ وَ وَجَعُ الْبَطْنِ ؛

اى على! غذاى خود را با نمک آغاز كن، چرا كه در نمک درمان هفتاد درد است؛ ديوانگى، خوره، پيسى، گلودرد، دندان درد و دل درد، از جمله اين دردهاست.

وسائل الشيعة ج 24، ص 406،

  یکشنبه 3 بهمن 1395 09:05, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 545 کلمات  
موضوعات: پزشکی

این روزها، در هر خانواده‌ای حداقل یک نفر یا حتی تمام اعضا به این بیماری‌ها مبتلا شده‌اند. یکی می‌گوید به دلیل هوای آلوده است و دیگری آن را به استرس و ضعف بدن ربط می‌دهد اما چیزی که به نظر می‌رسد نقش انکارناپذیری در این میان دارد، نوع خورد و خوراک است که می‌تواند قوای جسمانی افراد را تقویت کند. از آنجا که رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای به کوتاه شدن دوره این بیماری‌ها کمک می‌کند، در این مطلب به 8 مورد از این توصیه‌های تغذیه‌ای اشاره خواهیم کرد.

 

زنجبیل را به خاطر بسپارید: همه ما زنجبیل را به عنوان یک گیاه با خاصیت ضددرد معده و ضدتهوع می‌شناسیم درحالی‌که برای کاهش شدت علائم سرماخوردگی نیز مفید است. زنجبیل تازه یا پودرشده را می‌توان در تهیه انواع غذاها و حتی نوشیدنی‌ها به کار برد و خاصیت ضدالتهابی آن به فرونشاندن سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

سیر را برای طعم دادن به غذاها، به خصوص سوپ، می‌توانید استفاده کنید.

این سبزی با خاصیت ضدمیکروبی، از شدت یافتن بیماری‌هایی با منشأ ویروسی

و باکتریایی جلوگیری خواهد کرد
 

آب سبزیجات بنوشید: خوردن انواع سالاد به کوتاه شدن دوره نقاهت بعد از یک آنفلوانزای سخت کمک خواهد کرد. می‌توانید آب سبزی‌های تازه را هم بگیرید و با هم مخلوط و میل کنید. با این کار سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود. آب سبزی‌هایی مانند هویج، گوجه‌فرنگی و حتی کرفس از بهترین‌هاست.

 

ساندویچ گوشت بوقلمون بخورید: گوشت این پرنده یکی از منابع عالی پروتئین محسوب می‌شود و خوردن آن به تقویت قوای جسمانی کمک می‌کند. البته اگر همراه آن سبزی‌های تازه‌ای مانند سبزی‌های برگ سبز تیره و گوجه‌فرنگی نیز استفاده شود، این خاصیت افزایش خواهد یافت.

 

سوپ مرغ بپزید: خوردن مواد غذایی آبکی در دوران سرماخوردگی آب و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. در این میان سوپ مرغ یکی از بهترین‌هاست زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند توانایی بدن را افزایش می‌دهد و از گرفتگی راه‌های بویایی و ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می‌کند.

 

چای گرم بنوشید: در خانواده چای، چای سبز و سفید و سیاه به دلیل داشتن ترکیب‌هایی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، به کاهش علائم تنفسی سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کنند. اگر این نوشیدنی‌ها را با عسل و کمی آب‌لیموی تازه میل کنید، این خاصیت چند برابر خواهد شد.

 

سیر را از یاد نبرید: سیر را برای طعم دادن به غذاها، به خصوص سوپ، می‌توانید استفاده کنید. این سبزی با خاصیت ضدمیکروبی، از شدت یافتن بیماری‌هایی با منشأ ویروسی و باکتریایی جلوگیری خواهد کرد.

همه ما زنجبیل را به عنوان یک گیاه با خاصیت ضددرد معده و ضدتهوع می‌شناسیم درحالی‌که برای کاهش شدت علائم سرماخوردگی نیز مفید است. زنجبیل تازه یا پودرشده را می‌توان در تهیه انواع غذاها و حتی نوشیدنی‌ها به کار برد و خاصیت ضدالتهابی آن به فرونشاندن سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند

 

نان تست میل کنید: در دوره سرماخوردگی تامین انرژی مورد نیاز بدن مهم است و نان تست می‌تواند یکی از منابع تأمین‌کننده انرژی باشد. این نان راحت هضم می‌شود و می‌توان سوپ مرغ را با چند تکه از نان تست تهیه‌شده با آرد کامل میل کرد.

 

موز بخورید: اگر سرماخوردگی شما علائمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد، خوردن موز می‌تواند به کاهش شدت این علائم کمک کند. موز میوه‌ای آسان‌هضم است و پوره یا تکه‌هایی از آن، غذایی مناسب برای مبتلایان به این بیماری محسوب می‌شود.

منبع:

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=265311

  یکشنبه 10 اسفند 1393 08:57, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 407 کلمات  
موضوعات: پزشکی

خواص داروئي: از نظر طب قديم ايران اين گياه گرم و خشك است . ماده قرمز رنگي كه در برگهاي چاي كوهي وجود دارد وبا فشار دادن برگها از آن استخراج مي شود براي التيام زخم ها و درمان سوختگي ها بكار مي رود . براي تهيه جوشانده و يا دم كرده اين گياه بايد حدود يك قاشق چايخوري برگ و گل خشك گياه را در دو فنجان آب جوش ريخته و آنرا آنقدر بجوشانيد تا يك فنجان باقي بماند سپس آنرا مصرف كنيد . بطور خلاصه مي توان به مورد زير اشاره كرد :

 1)ضد كرم معده و روده مي باشد.

2)ادرار آور وقاعده آور است .

 3)گرفتگي صدا را باز مي كند و خلط آور است.

 4)براي درمان مرض كزاز بكار مي رود.

 5)اگر برگ آنرا بصورت پودر داروريد و روي زخم هاي عميق و متعفن بپاشيد اين نوع زخم ها را خوب مي كند

 6)درمان كننده اسهال و اسهال خوني است .

7)براي درد دنبالچه بهترين دارو است .

8)اگر مشكوك به خونريزي مغزي هستيد و يا احتمال خونريزي مغزي وجود دارد حتما از اين دارو استفاده كنيد .

9)ضعف جنسي را درمان مي كند.

10)درمان كننده بيماري مننژيت است .

 11)براي درمان فلج بكار مي رود .

 12)سياه سرفه را از بين مي برد.

13)درد پشت و گردن و خشكي گردن را درمان مي كند .

 14)براي كم خوني مفيد است .

 15)چاي كوهي اشتها را باز مي كند بنابراين مي توان آنرا به بچه ها و افراد مسن كه اشتها ندارند داده می شود.

 16)ضد افسردگي مي باشد .

17)درمان كننده بيخوابي است .

 18)در درمان سرماخوردگي معجزه مي كند .

 19)براي درمان تب و اثر نيش سمي حشرات بكار ميرود.

 و بالاخره با تحقيقات جديدي كه دانشمندان روي اين گياه معجزه آسا انجام داده اند و دريافته اند دريافته اند كه چاي كوهي مي تواند ويروسها را از بين ببرد و حتي روي ويروس بيماري AIDS  نيز اثر دارد. مدتي است كه بيماران مبتلا به ايدز ازاين گياه استفاده ميكنند كه سيستم دفاعي بدن آنها را تقويت كرده وبيماري را تخفيف مي دهد . دانشمندان مدتي است كه روي اثر چاي كوهي بر روی  سرطان خون تحقيقات دامنه  راشروع كرده اند و به نتايج درخشاني دست يافته اند . همانطوريكه قبل گفته شد اين دارو اثر بسيار خوبي بر روي افسردگي دارد البته اگر سه روز متوالي از اين دارو استفاده شود حالات افسردگي را از بين برده بيخوابي را مداوا مي كند و بيماران اعتماد بنفس خود را باز مي يابند . به صورت دم کرده و در گاهی از اوقات برای مرحم زخمها به کار میرود. ( انشاءالله )

1 3 4 5

محتواها

کاربران آنلاین

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 459
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 7126
  • 1 ماه قبل: 27519
  • کل بازدیدها: 1012184
Online User