سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.

موضوعات: "اخبار" یا "اخبار مدرسه"

صفحات: 1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10 11 12 ... 29

  دوشنبه 2 اسفند 1400 12:21, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 0 کلمات  
موضوعات: اخبار
  چهارشنبه 20 بهمن 1400 11:20, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 59 کلمات  
موضوعات: اخبار

گروه شهید فخری زاده به مناسبت دهه فجر برگزار می نماید :
کرسی آزاد اندیشی با عنوان «نقش زنان در تحقق خانواده تراز اسلامی با تکیه ‌بر کتاب روش خوشبختی(بانو مجتهده امین)”
استاد ارائه دهنده: سرکار خانم فرشته منانی
 استاد ناقد: سرکار خانم فاطمه سفیدابیان
مجری کارشناس:سر کار خانم رمضانیان
زمان: چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت ۱۰ صبح
 پلتفرم برگزاری: سامانه سیما از طریق لینک
globe_with_meridians:http://yun.ir/onmgn3
#طلبه_پژوهشگر
#کرسی_نقد_نظر
#اثر_گستری_طلاب_خواهر
#اقدامات_فاخر_استان_اصفهان

 

  یکشنبه 15 فروردین 1400 10:52, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 9 کلمات  
موضوعات: اخبار, پزشکی

جهت دریافت فایل با کیفیت روی عکس کلیک کنید.

  یکشنبه 24 اسفند 1399 11:48, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 33 کلمات  
موضوعات: مذهبی, اخبار

پذیرش حوزه علمیه خواهران


? الزهرا سلام الله علیها گلدشت

 

از ۲۵ بهمن آغاز گردید

 

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام با شماره ۴۲۲۳۵۱۱۰ _۴۲۲۳۵۰۱۰ داخلی ۲ تماس حاصل فرمایند.

 

بانشر حداکثری در ثواب معنوی آن شریک شوید.

  چهارشنبه 1 خرداد 1398 13:04, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 362 کلمات  
موضوعات: اخبار

ماجرای «سواد رسانه‌ای دو کاج» در دیدار شاعران با رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام مهدی پرنیان از شاعران طنزپرداز یزدی، شعر طنزی را در دیدار شاعران با رهبر انقلاب قرائت نمود که با واکنش مثبت حاضران و رهبر معظم انقلاب روبرو شد.

در کنار خطوط سیم پیام

خارج از ده دو کاج روییدند

سالیان دراز رهگذران

آن دو را چون دو دوست می‌دیدند

 

بله آن کاج‌ها نه‌تنها دوست

بلکه یک زوج باوفا بودند

کاج و کاجه کنار هم با عشق

غرق خوشبختی و صفا بودند

 

زد و یک روز در ده مذکور

چیزکی باکلاس آوردند

پیشگامان صنعت آی‌تی

ای دی اس ال پلاس آوردند (ADSL+)

 

کاج با اتصال اینترنت

گشت آنلاین و باکمی تردید

سرچ کرد و ز سایت جنگل شاپ

یک عدد گوشی ردیف خرید

 

کاج ما شد رها در اینترنت

سر راهش ندید چاهی را

لایک می‌کرد هر که را می‌دید

فالو می‌کرد هر گیاهی را

 

خربزه، هندوانه، گوجه، کدو

موز و گیلاس و انبه و کیوی

یا که گل‌های سرخ و زرد هلند

یا علف‌های هرز بولیوی

 

کاج بی‌جنبه که شعور نداشت

در گروه مزخرفی اد شد

بعد هم رفته‌رفته پی‌درپی

عضو کانال‌های بد بد شد

 

بعد کم‌کم دلش هوایی شد

کاجه از چشم‌وچار او افتاد

دم‌به‌دم هی بهانه می‌آورد

دائم از کاجه می‌گرفت ایراد

 

تو چرا نیستی شبیه هلو

یا شبیه انار آن سر باغ

عوض سار و قمری و بلبل

شده‌ای منزل دویست کلاغ

 

برگ‌هایت چقدر سوزنی است

پوستت چون گِل ترک‌خورده

میوه‌هایت چه خشک و مخروطی ست

شاخه‌هایت دراز و پژمرده

 

کاج که ول کن قضیه نبود

کاجه را کرده بود بیچاره

کاجه هم زد به سیم آخر و کرد

سیم‌های پیام را پاره

 

مرکز ارتباط دید آن روز

انتقال پیام ممکن نیست

ده مدیر آمد و دو تکنسین

تا ببیند عیب کار از چیست

 

داده شد یک گزارش مبسوط

در دو مصرع خلاصه‌اش این است

که سواد رسانه‌ای دو کاج

طبق آمار سطح پایین است

 

جلسات عدیده شد تشکیل

با حضور ١٢ ارگان

همه در قالب سمیناهار

در قم و یزد و ساوه و گرگان

 

موشکافانه بررسی شد و شد

تیم‌های تخصصی ایجاد

تا بیابند راهکاری را

جهت ارتقا سطح سواد

 

درنهایت نهاد مربوطه

با تمام توان نمود اقدام

برد بالا به‌جای سطح سواد

ارتفاع خطوط سیم پیام

  دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 09:11, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 755 کلمات  
موضوعات: اخبار

طلبه حوزه خواهران در محضر رهبر انقلاب:

یکصد هزار طلبه خواهر می توانند معرف زن مسلمان ایرانی در جهان باشند

سمیه صیادی طلبه سطح ۴ و فعال قرآنی از بانوان طلبه حوزه علمیه خواهران در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت که متن کامل سخنان ایشان به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم و هو الحکیم العلیم

سلام علیکم

خداوند را براین نعمت شکرکه در ماه مبارک فرصتی عطا فرمود  تا به عنوان سرباز و شاگردی کوچک، به نمایندگی از سوی خواهران طلبه سراسر کشور، به محضرتان مشرف شوم .

رهبرا!

*تعبیر حضرت­عالی از طلاب خواهر به یک پدیده و انتظار به حقتان در تربیت هزاران عالم، فقیه، فیلسوف و پژوهشگر، جانی تازه به حوزه­های علمیه خواهران بخشید. تاسیس مرکز مدیریت برای تمشیت امور طلاب خواهر و ایجاد شورای سیاستگذاری مستقل به منظور توجه خاص به اقتضائات بانوان نیز در خور سپاس است. اما عنایت به کارآمدی ساختارها نیز امر مهمی است که از نگاه اصیل سیاستگذاران و تصمیم­ گیرندگان به علم­ آموزی و باور توانایی های ذاتی بانوان سرچشمه می­ گیرد. سطح و افق انتظارات حضرت­عالی نشان می­ د­هد که تفکیک ساختارها، نباید منجر به نگاه تقلیلی نسبت به حوزه علمیه خواهران شود. تحقق آن منویات بلند، در گرو اعتماد و اعطای فرصت و اختیار تجربه ­کردن به طلاب خواهر در عرصه­ های مختلف سیاستگذاری، برنامه ریزی تا مدیریت های اجرایی است. لذا قطعا می ­توان امور خواهران را به خودشان واگذار کرد و با تحمّل و پذیرش هزینه ­های احتمالی، امکان حضور نقش ­آفرین آنان را در مجامع، شوراها و مجموعه­ های تصمیم ­ساز و تصمیم ­گیر مراکز حوزوی و کشوری فراهم ساخت .تجربه موفق این مشارکت و واگذاری ها در شورای سیاست گذاری و مرکز مدیریت خواهران می تواند راه آینده را هموارتر نماید.اما متاسفانه بایدعرض کنم  که استمرار و سیطره همان نگاه درجه دومی به طلاب خواهر در برخی مسئولان و بزرگان مانع ایجاد زمینه ها و فرصت های لازم برای انجام وظیفه مطلوب شده است.

*اساس معارف حوزوی مبتنی بر دو اصل فهم و ابلاغ دین است که باید بر این اساس برنامه زندگی را تنظیم کرده وتوان مدیریت زندگی دینمدارانه را در خود ایجاد کنیم،چرا که در غیر این صورت رقبا به میدان آمده و افراد را به خود جذب می­ کنند. رقیبانی که معارف دینی را انتزاعی معرفی کرده ­و با تولید برنامه‌های گسترده سعی در القای این معنا داشته‌اند. امروزه افرادی مخاطب حوزه ­ها هستند که بیش از نسل ­های قبل، پرسش‌گر،‌ تحليل‌گر و‌ نقّاد هستند.

بنابراین برتوجه بیشتر متولیان، سیاستگذاران و برنامه ­ریزان برای تحول در وضعیت موجود و تربیت طلاب بر اساس این دو اصل وتوانمندی مدیریت زندگی در سطح فردی و اجتماعی ؛به امور ذیل تاکید می گردد:

 تنوع بخشی به نظام­ های آموزشی حوزه، تعمیق برنامه­ های موجود، احیای سنت­ های اصیل حوزوی ، توجه به نقش تلاش وتکاپوی فردی طلاب در طراحی برنامه‌­های درسی، فرار از شیوه آموزشی انبوه­ خوان و حفظ­محور و اهمیت به برنامه­ های مهارت­بخش .

 

*وجود حداقل یکصد هزار طلبه خواهر با انگیزه و مشتاق خدمت به جامعه ، ظرفیتی بی­ بدیل برای ایجاد مراکز تربیت مبلغ است.مبلغاتی که می توانند  با تسلط بر زبان­ های زنده دنیا و آشنا به فرهنگ جوامع مختلف،معرف الگوی زن مسلمان ایرانی بوده و بخشی از نیاز بانوان را –به ویژه در بستر فضای سایبری- برآورده سازند .تدبیری آینده­ پژوهانه همراه با ساختار،ابزار و لوازم مناسب وپشتیبانی از طلاب خواهر ،می­ تواند منجر به جریان سازی وسازماندهی استعدادهای درخشان و انگیزه ­­های ناب باشد.تا بدینوسیله فرزندان معنوی شما بتوانند با امید،نشاط و بالندگی بیشتر اهداف بلندتان را خصوصا در تحقق گام دوم انقلاب محقق سازند. تلاش­های فردی گرچه بسیار ارزشمند است، اما در دنیای امروزکافی نیست. تبلیغ اثربخش، فراگیر، مستمر، روشمند، متنوع و متناسب با امکانات روز و اقتضائات و نیاز نسل امروز، به سیاست­گذاری و برنامه­ ریزی علمی و فرهنگی نیاز دارد. بنابراین در خواستمان این است که توانمندی ها و قابلیت های طلاب خواهر به رسمیت شناخته شده و دیده شود ،چرا که معتقدیم زنان می توانند نقش های ملی و بین المللی خود را در فرصت مناسب نشان دهند .

* و در خاتمه سلام همه مشتاقان دیدار حضرتتان در حوزه­ های علمیه خواهران سراسر کشور را ابلاغ کرده، استمرار این توفیق را برای همه دوستانم و دعای خیرتان را در حق مردم این مرز وبوم، به ویژه بانوان سرزمینم را خواستارم  وسلامتی و طول عمرتان را از درگاه احدیت مسئلت می دارم. و به نیابت از همه خواهران طلبه به روح بلند آیه الله شرعی موسس پرتوان ،خدوم و با اخلاص حوزه های علمیه خواهران درود میفرستم .                 

والسلام علیکم و  علی عبادالله الصالحین           

سرباز کوچک شما: سمیه صیادی     2رمضان 1440ه.ق   

                                                           

  دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 08:43, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 582 کلمات  
موضوعات: اخبار

صدیقه بهرامی در دیدار طلاب با رهبر انقلاب:

حوزه های خواهران به حمایت جدّی تر و بیشتری نیاز دارند/ جایگاه اجتماعی بانوان طلبه چگونه تعریف می شود؟

صدیقه بهرامی طلبه سطح ۴ مرکز تخصصی الزهراء(س) گرگان، در دیدار رهبر معظم انقلاب، به نمایندگی از طلاب خواهر سراسر کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب، تحولی در روحیه جوانان به وجود آمد و این امر، طی چند دهه گذشته، ده ها هزار نفر از بانوان جوان را به سمت حوزه های علمیه کشاند. سربازان بدون یونیفرم، بی نام و نشان و عاری از هر پیشوند و پسوندی که همواره در صحنه اند.

وی در دیدار رهبر معظم انقلاب، به نمایندگی از طلاب خواهر سراسر کشور پیرامون جایگاه حوزه های خواهران و نقش بانوان طلبه در جامعه، به ایراد سخن پرداخت که متن کامل سخنان ایشان به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله و سلام علی عباده الذین اصطفی محمد و آله الطاهرین

سلام علیکم و رحمة الله

شکرگزار و قدردان لحظاتی هستم که در اختیارم گذاشته شده تا بتوانم به عنوان نماینده طلاب خواهر ، عرایضی را محضرتان تقدیم دارم.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تحولی در روحیه جوانان اعم از زن و مرد به وجود آمد که آتش اشتیاق خدمت به دین و آرزوی نقش آفرینی در عصر ظهور را در دلها شعله ور ساخت و این امر، طی چند دهه گذشته، ده ها هزار نفر از بانوان جوان را به سمت حوزه های علمیه کشانده است. سربازان بدون یونیفرم، بی نام و نشان و عاری از هر پیشوند و پسوندی که همواره در صحنه اند، با مردم عجینند و در به تصویرکشیدن چهره مهربانانه دین، مهارتی ستودنی دارند. دژهایی که  هرگز فرهنگ غرب قدرت تسخیرشان را ندارد، سدهای محکمی که خانواده را در هر وانفسای فرهنگی، با چنگ و دندان نگه می دارند و می توانند جامعه را مادرانه به سمت صلاح و سداد پیش برند. اما سؤال این است که جایگاه اجتماعی بانوان طلبه چگونه تعریف می شود؟ سازمان های دولتی، نهادهای رسمی و مجامع علمی و فرهنگی به چه میزانی از ظرفیت نهفته آنان اطلاع دارند و بهره می برند؟ آیا ساز و کارهایی برای اعتباربخشی به طلاب خواهر فراهم شده است؟ کدامیک از ساختارها و برنامه خواهران دین شناس است؟ شاید لازم باشد یک بار دیگر فرمایش رهبرمان را بشنویم که به پدیده عظیم و مبارک طلاب خواهر اشاره فرموده و ظرفیت موجود و قابل توسعه در حوزه خواهران را به مسئولانی که سکّان جامعه را در دست دارند و به ویژه متولیان تعلیم و تربیت، یادآور شوند.

اما عرض دوم:

حوزه  علمیه در طول تاریخ مفتخر است با حمایت های مردمی حریت خود را حفظ ‌‌‌‌‌‌‌کرده است و مردم با حمایت و پشتیبانی خود، مدارس علمیه را تاسیس و اداره کرده اند و از پرورش یافتگان آن بهره علمی و اخلاقی برده اند. بخشی از این اتکاء، در گرو هویت دینی حوزه و بخش دیگر در کسب وجاهت اجتماعی بوده که حوزه های علمیه خواهران از آن مستثنی نیست. و باید مردمی بمانند.

امروز این پایگاه های علمی و فرهنگی، به حمایت جدّی تر و بیشتری نیاز دارند. و با توجه به وحدت رسالت طلبگی در فهم و ابلاغ دین؛ بین خواهران و برادران که موجب شده است فعالیت های مقبولی را در متن جامعه و در تعامل با توده مردم داشته باشند؛ به نظر می رسد بهره گیری از منابع پشتیبانی مشترک از جمله وجوهات و موقوفات و منحصر ندیدن آن به طلاب برادر؛ ثمره این تلاش ها را پر رنگ تر و موثر تر گرداند.  ان شاء الله                 

                والسلام علیکم و رحمه الله                              

  دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 08:27, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 1028 کلمات  
موضوعات: اخبار

طلبه جامعه الزهرا در دیدار رهبر معظم انقلاب:

حوزه در حرکتی جهادی جلوی هنجارشکنی حجاب و عفاف را بگیرد

خانم افتخار یوسفی از طلاب جامعه الزهرا و فارغ التحصیل سطح4، یکی از سخنرانان در دیدار رمضانی حوزویان با رهبر معظم انقلاب بود که متن سخنان وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ماه خدا که ذره خورشید شود                                        دیدار شما مایه امید شود

ماه رمضان رسید و ان شاءالله                                            با رؤیت صاحب الزمان عید شود.

رهبر فرزانه ام! سلام. این سلام، سلام قلب ساده و کوچکی است که هزاران قلب تپنده را با خود به همراه آورده و آمده تا عرض ادب و ارادتشان را به شما ابلاغ نماید و بگوید که دختران شما در جامعه الزهرا (س) به پاس نعمت انقلاب اسلامی و رهبری مقتدر و خردمندش، سجده شکر بجا می آورند و برای تداوم این عطیه الهی و توفیقات روز افزون رهبر عزیزشان دعا میکنند.

رهبری هوشمندانه حضرتعالی در کوره راهها و ترسیم افق روشن آینده انقلاب با بیانیه گام دوم، بذر امید را در دل همه ی ما فرزندان ایران اسلامی به جوانه نشانده و عزم ما را برای تلاش و همتی بیشتر جزم کرده است. عنایت شما به جوانان انقلابی و حوزههای علمیه و بطور ویژه حمایتهای حکیمانه و دلسوزانه شما از جامعه الزهرا، و تأکید بر استقلال و در عین حال محوریت این حوزه و الگو بودنش برای سایر حوزه های علمیه خواهران، موجب شده تا مسئولین و طلاب این مجموعه با همتی مضاعف و گامی استوارتر در مسیر اجرای آرمانهای انقلاب قدم بردارند.

در این فرصت صمیمانهترین تشکر قلبی خود و تمام مجموعه جامعه الزهرا را به شما ابلاغ میکنم.

و خرسندم اعلام کنم که این مجموعه به فضل الهی توانسته است در راستای تحقق منویات حضرتعالی مبنی بر تربیت بانوان فاضله و عالمه در مقاطع عالیه حوزوی به توفیقات ارزشمندی دست یابد. به عنوان مثال از بین فارغ التحصیلان سطح 4 طی برنامه ای منسجم و تحت نظر اساتید عالی در یک دوره تکمیلی هشت تا ده ساله، به تربیت بانوانی اندیشمند، وارسته و مجتهد اقدام نموده است.

سهم زنان در بازآفرینی تمدن اسلامی و الگو سازی برای بانوان، با حضور فعال، عالمانه و با بصیرت در عرصه های علمی و اجتماعی از یک سو و از سوی دیگر ایفای نقش همسری و مادری به نحو شایسته، با تربیت فرزندانی مومن و تلاشگر دو چندان است. اصلاح سبک زندگی و احیای هنجارهای اسلامی در کانون خانواده ها از وظایف خطیری است که زنان می توانند با انجام آن در تحقق آرمان بزرگ انقلاب سهیم باشند. از آنجا که رسالت یک بانوی عالمه، مومن و متعهد جمع نمودن شایسته میان وظایف خانوادگی و تکالیف علمی و حوزوی خود و ایفای نقش فعال و تاثیر گذار دراجتماع میباشد، لازم است برای تحقق هرچه بهتر این رسالت و ارائه الگوی جامع زن مسلمان در سیاستها و برنامه ریزی های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.

1. تبیین الگوی خانواده محوری به صورت شفاف و کاربردی به نحوی که قابل جمع با فعالیت های علمی و اجتماعی باشد.

2. تبیین وضعیت بحرانی زن و خانواده در غرب به صورت مستند و نقد سبک زندگی زن غربی و ارائه سبک زندگی مطابق با موازین اصیل اسلامی

3. ملاحظه و توجه دقیق و متناسب به اقتضائات جنسیتی بدون کاستن از کیفیت و تعمیق مباحث علمی

4. کاربردی کردن علوم و پژوهشها با توجه به نیازهای امروز جامعه زنان

5. آینده نگری و رصد نیازهای آینده ی اجتماع و تلاش برای تولید محتوای علمی متناسب با آن نیازها

و در نهایت بررسی الگوهای غیر بومی وارد شده در حوزه و تلاش برای بازتولید الگوهای اصیل حوزوی با تحفظ بر سنتهای اصیل حوزه در عین بهره گیری از تکنولوژی و علوم جدید.

هر چند جامعه الزهرا و سایر حوزه ها برای تحقق راهکارهای فوق تلاشهای قابل توجهی داشته اند، اما اذعان داریم که هنوز تا

دستیابی به قله های مورد انتظار راه زیادی باقی است و برای رفع فاصله ی میان بایدها و واقعیتها علاوه بر الطاف الهی، همچون

گذشته محتاج عنایت ویژه شما و بیش از گذشته نیازمند حمایت مسئولین محترم میباشیم و البته همت و تلاش مضاعفی می

بایست تا بتوان گام های بعدی را سریعتر، استوارتر و اثر گذارتر برداشت، ان شاالله.

امروزه بحمدالله مبلغین جامعه الزهرا در سراسر ایران و عرصه بین الملل حضور فعال و اثر گذاری دارند اما این حضور میتواند بسیار قویتر باشد. به عنوان مثال با توجه به ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت اجرای آن برای تربیت نسلی توانمند، جامعه الزهرا آمادگی کامل دارد تا با همکاری بیشتر با آموزش پرورش و آموزش عالی برای تحقق و اجرای آن مشارکت نماید.

علاوه بر این مهم فارغ التحصیلان سطوح عالی جامعه الزهرا که علاوه بر تحصیل علوم دینی دوره های مهارت افزایی تربیت کارشناس مسائل اعتقادی، فقهی، مشاوره و تبلیغ را در این موسسه گذرانده اند، این توان و قابلیت را دارند که در نهادهای تصمیم ساز کشور، کمیسیون های تخصصی، سازمان های فرهنگی و اجتماعی در عرصه زن و خانواده حضوری فعال داشته و جهت تحقق اهداف عالیه رهبری و نظام حرکت کنند. و  امیدواریم مسئولین محترم ساز وکارهای لازم را جهت بهره گیری از این ظرفیت فراموش شده فراهم آورند.

درد دلی هم به عنوان فردی کوچک از جامعه بزرگ ملت ایران با نهاد حوزه می خواهم بیان کنم. دردی مشترک که مدتهاست همچون بغض در گلو، خاطر متشرعین دغدغه مند را مکدر ساخته و غصه اش قلب ها را آزار میدهد. اکنون که دشمنان انقلاب می کوشند با گسترش هنجار شکنی در زمینه حجاب و عفاف، سلامت جامعه، سبک زندگی و اعتقادات مردم را مورد حمله قرار دهند، و در زمانی که رهبرعزیز فرمان آتش به اختیار داده، انتظار از حوزه که متکفل هدایت مردم و صیانت از ارزشهای دینی می باشد، این است که بیش از گذشته در حرکتی جهادی و با تعامل بیشتر و صمیمی تر با مردم، فطرت پاک و خداجوی آنها را بیدار کند و با ارائه راهکارهای عملیاتی و با همکاری دولت و نهادهای مرتبط در حل این معضل هر چه سریعترچاره اندیشی کند.

و سخن آخر اینکه دعای خیر شما هموار کننده مسیر حرکت ماست.

یا أیها العزیز مسنا و أهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فأوف لنا الکیل و تصدق علینا إن الله یجزی المتصدقین.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

افتخار یوسفی

 

1 3 4 5 ...6 ...7 8 9 10 11 12 ... 29

محتواها

کاربران آنلاین

  • زفاک
  • سمیه صالحی

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 721
  • دیروز: 1057
  • 7 روز قبل: 11457
  • 1 ماه قبل: 57701
  • کل بازدیدها: 1060395
Online User