سامانه وبلاگ مدارس
به مدرسه علمیه الزهراء(س) گلدشت خوش آمدید.

موضوع: "رایانه وفناوری اطلاعات"

صفحات: 1 2

  یکشنبه 9 آبان 1395 09:55, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 360 کلمات  
موضوعات: رایانه وفناوری اطلاعات

وبلاگ و شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها چه مزیت ها یا ضعف هایی نسبت به یکدیگر دارند؟

****مزیت ها و معایب شبکه های اجتماعی
#مزیت ها:
طراحی صفحات شبکه های اجتماعی به نحوی است که امکان آپ شدن در هر لحظه وجود دارد
معمولا مخاطب به دنبال یک محتوای ماندگار در یک شبکه اجتماعی نیست زیرا حجم بالای مطالب فرصت تامل و تعمق را بر روی تمام مطالب از او سلب می کند.
امکانات کامنت گذاری شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر از وبلاگ هاست
از نظر محتوای “شبکه اجتماعی نویسی” به نظر می رسد که موضوعات با زندگی روزمره افراد و احساسات و افکار و تجربه های روزانه شان گره خورده است.
#معایب:
با توجه به آپ های مداوم یک صفحه می توان نتیجه گرفت محتوای شبکه های اجتماعی ماندگار نیست. با یک سواد متوسط استفاده از این شبکه ها، تقریبا پیدا کردن یک مطلب مربوط به چند هفته قبل کاملا طاقت فرسا و زمان بر است.
اساسا محتواهای ماندگار و عمیق یا تفکر برانگیز بر روی شبکه های اجتماعی گذاشته نمی شود.

****مزایا و معایب وبلاگ ها
#مزایا:
وبلاگ ها معمولا در فواصل طولانی تری آپ می شوند. شاید دلیل اصلی آن نوع طراحی قالب و محدود نبودن حجم پستهاست.
مطالب یک وبلاگ قابل رجوع، بررسی و استناد است.
موضوعات مطرح شده در وبلاگ ها برنامه ریزی شده تر، عمیق تر و ماندگار ترند.
نویسنده یک وبلاگ عمدتا براساس آنچه می نویسد شناخته می شود
وبلاگ با ویژگی های خاصی که دارد احساس مالکیت بیشتری در صاحب اش ایجاد می کند.

#معایب:
کاهش وقت برای تفریحات: وبلاگ‌نویسی وقت می‌خواهد و اگر شما نتوانید وقتتان رامدیریت کنید، می‌بینید که از آنجا وقت آزاد خودتان را روی نوشتن گذاشته‌اید، دیگر وقتی برای کارهای دیگر ندارید.
ربوده شدن افکار نویسنه وبلاگ در زمینه ی خاص ( تحت ثاتیر قرار گرفتن در مورد موضوع خاص)
خطر درک نشدن و سرخوردگی (ممکن است ماه ها و حتی سال ها از روی مطلب مفید شما بگذره ولی مورد توجه قرا نگیره)

نتیجه:
در مجموع کارکرد وبلاگ فراهم کردن فضای عمومی نقد، تفکر و اندیشه است در حالیکه شبکه های اجتماعی حائز عناصری هستند که تسهیم کننده زندگی روزمره فرد (با همه ابعاد ساده و سطحی آن) با دیگر دوستان اوست هر چند که گاهی این کارکردها به هم نزدیک می شوند.

  شنبه 11 مهر 1394 09:57, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 319 کلمات  
موضوعات: رایانه وفناوری اطلاعات

بارها شده است که برای شما تاریخ نصب ویندوز اهمیت پیدا کرده است، مخصوصا در زمان نصب ویندوز جدید خواسته اید بدانید ویندوز قبلی چقدر برای شما کار کرده است. در اینجا روشی بیان می شود تا تاریخ نصب ویندوز سیستمتان را پیدا کنید.

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ برخی کاربران سالها از ویندوز خود استفاده می کنند اما برخی دیگر ماه به ماه ویندوز تازه نصب می کنند!

ادامه »

  سه شنبه 10 شهریور 1394 09:21, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 1137 کلمات  
موضوعات: رایانه وفناوری اطلاعات

چکیده:
یکی از بدترین فاجعه هایی که برای کاربران ابزارهای الکترونیکی اتفاق می افتد، ریختن آب یا چای یا هر نوع مایعی روی آن هاست. این اتفاق که بخصوص برای لپ تاپ ها به وفور روی می دهد، معمولا به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران قیمت و باارزش منجر می شود.

ادامه »

  دوشنبه 24 آذر 1393 12:11, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 930 کلمات  
موضوعات: رایانه وفناوری اطلاعات

 

وای فای توسط ابزارها و برنامه های بسیار زیادی پشتیبانی می شود. از کنسولهای بازی گرفته تا تلفنهای هوشمند. همینطور تقریبا همه سیستم عاملها هم از وای فای پشتیبانی می کنند. سازمان Wi-Fi Alliance بعد از آزمایش و بررسی به ابزارهای وای فای اعتبارنامه وای فای Wi-Fi Certified می دهد. همه دستگاه هایی که این اعتبارنامه را داشته باشند قابلیت اتصال به همدیگر را دارند، فرقی هم نمی کند که چه شرکتی سازنده دستگاه باشد. هر وسیله ای که قابلیت اتصال به وای فای را داشته باشد و اعتبارنامه Wi-Fi Certified را دریافت نموده باشد می تواند به هر اکسس پوینتی که اعتبارنامه وای فای را دریافت کرده وصل شود. دستگاه هایی که اعتبارنامه را دریافت کرده اند با قرار دادن نشان اعتبارنامه بر روی بسته بندی مشخص می شوند.

 

می‌توان گفت امنیت شبکه بی‌سیم(وای-فای) نسبت به شبکه سیمی پایین‌تر است؛ زیرا:

  • بعضی افراد با نحوه صحیح پیکربندی وای-فای آشنایی ندارند و از الگوریتم‌ های قدیمی، مانند محرمانگی معادل سیمی(WEP) استفاده می‌کنند. الگوریتم امنیتی WEP یکی از ضعیف ترین روش های رمز گذاری است. این نوع رمز گذاری را نسبت به طول رمز و ترافیک شبکه می‌توان در مدت نسبتاً کوتاهی شکست.برخی از نسخه های WPS هم از امنیت خوبی برخوردار نیستند.
  • در وای-فای شنود نیاز به سخت‌افزار پیچیده‌ای ندارد و از دور امکان پذیر است؛ زیرا سیگنال‌های وای-فای در فضا حرکت می‌کنند.یکی از این روش‌های متداول Sniff است. یکی از معروف‌ترین نرم‌افزار‌های تحت ویندوز برای Sniff شبکه، Cain نام دارد. البته شنود در این روش زمانی اجرا خواهد شد که نفوذگر به شبکه بی‌سیم متصل باشد.
  • با استفاده از نرم‌افزار‌ و سخت‌افزارهای مسدود کننده (WIFI jammer)، نفوذگر بدون نیاز به رمز عبور توانایی قطع ارتباط وای-فای را دارد.

ادامه »

  چهارشنبه 12 آذر 1393 10:50, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 1110 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, رایانه وفناوری اطلاعات

windows10: ویندوز همه کاره مایکروسافت

شرکت مایکروسافت اعلام کرد سیستم عامل تازه آن موسوم به ویندوز ۱۰ جایگزین ویندوز نه چندان محبوب ۸ خواهد شد. این ویندوز تلاشی برای راضی کردن کاربران گوشی ها، تبلت ها و رایانه هاست.

 

نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز  که در حال حاضر مورد استفاده ۱٫۵ میلیارد نفر در سراسر جهان است قرار است از امکانات فراوانی برای جلب نظر صاحبان مشاغل هم برخوردار باشد. یکی از دلایل شکست ویندوز ۸ بی‌توجهی به خواسته‌های این گروه از کاربران اعلام شده بود.

ویندوز ۱۰ در یک نگاه

به گزارشدنیای فناوری و اطلاعات ، تری میرسون مدیر واحد سیستم عامل‌های مایکروسافت در این مورد گفته است: ویندوز ۱۰ بزرگترین پلاتفورمی است که ما تا به حال برای شرکت‌های تجاری طراحی کرده‌ایم. باید توجه داشت که یافته‌های موسسه تحقیقاتی فارستر نشان می دهد تنها ۲۰ درصد از کاربران در سازمان های تجاری به ویندوز ۸ مهاجرت کرده بودند و لذا این سیستم عامل که دو سال قبل عرضه شده بود موفقیت قابل توجهی نداشت.

علت اصلی این مساله آن بود که بسیاری از افراد رابط کاربری لمسی این سیستم عامل را دوست نداشتند. از سوی دیگر حذف منوی سنتی استارت از منوی ویندوز ۸ هم بسیاری از کاربران را ناراحت کرده بود.

ویندوز ۱۰ که به Threshold هم مشهور است به گونه‌ای طراحی شده که یک نسخه از آن برای استفاده بر روی تمامی وسایل الکترونیک کافی باشد. بنابراین مایکروسافت انتظار دارد که کاربران گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها به یک اندازه از آن استقبال کنند.

مایکروسافت می گوید ویندوز ۱۰ می‌تواند بر روی تمامی تولیدات مایکروسافت عملکرد بهینه‌ای داشته باشد و لذا یک نسخه واحد از آن هم بر روی کنسول بازی ایکس باکس و هم بر روی رایانه های شخصی عادی نصب می‌شود. این اقدام مایکروسافت تقلیدی است از اپل که برای آیفون و آی پد یک سیستم عامل عرضه کرده است. البته این شرکت گامی به پیش نهاده و یک سیستم عامل را برای وسایل همراه و عادی در دسترس قرار داده است.

در نسخه اولیه ویندوز ۱۰ که از سوی جو بلفیور معاون مایکروسافت در معرض دید عموم قرار گرفت، دو حالت کاربری پیش بینی شده بود. یکی حالت بهینه شده برای تبلت های لمسی و دیگری حالت بهینه شده برای رایانه های شخصی با استفاده از موشواره و صفحه کلید. کاربران می‌توانند با توجه به وسیله‌ای که در حال استفاده از آن هستند از یک حالت به حالت دیگر منتقل شوند.

از جمله تغییرات مهم دیگر که با هدف جلب  رضایت مجدد کاربران انجام شده بازگرداندن منوی استارت است. علاوه بر این جستجوگر ویندوز ۱۰ هم ارتقا یافته تا در زمان جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نظر علاوه بر داده های موجود در رایانه اطلاعات مرتبط در وب هم فهرست شوند.

از آنجایی که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تمرکز ویژه‌ای بر روی کاربران قدیمی و حرفه‌ای خود داشته، تغییرات زیادی در Command Prompt ایجاد کرده تا بتوانند دستورات متنی بیشتری را وارد کنند و کنترل بیشتری بر روی سیستم داشته باشند.

ادامه »

  شنبه 6 خرداد 1391 09:14, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 47 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, رایانه وفناوری اطلاعات


1. حدالامکان سعی کنید از دکمه ری استارت و پاور روی کیسِ کامپیوتر برای خاموش کردن و یا راه اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید . ضمن آنکه یادتان نرود پس از خاموش کردن کیس ، مانیتورواسپیکر را هم خاموش کنید تا هم در مصرف برق صرفه جویی کرده باشیدوهم برعمر مانیتور واسپیکرافزوده گردد.

ادامه »

  چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391 11:41, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 26 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, رایانه وفناوری اطلاعات

‌ مطالعه یکی از راه های موثر برای یادگیری علوم گوناگون و پیشرفت جوامع بشری بوده است و با گذشت زمان تنها شکل آن دچار تغییر شده و با ورود کامپیوتر به زندگی بشری، شكل دیجیتالی به خود گرفته است. یافتن کتاب های الکترونیک در سطح اینترنت با وجود دسته بندی های فراوان شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ به ويژه زمانی که بخواهید پسوند رایگان را هم به آن بیافزایید. در اين جا 20 وب سايت مفيد كه می‌توانيد كتاب‌های رايگان مورد نظر خود را از آن‌ها دانلود كنيد، معرفی شده است:

ادامه »

  دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 09:53, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 4 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, نکته روز, رایانه وفناوری اطلاعات

به گزارش پايگاه خبري و تحليلي امام مهدي(عج)؛
اگرايميلي با آدرس فرستنده:

simon25@hotmail.co.uk

دريافت کرديد، به هيچ وجه بازش نکنيد و سريع پاکش کنيد.

اين يه هکر فوق حرفه ايه که نه تنها همه هارد ديسک کامپيوتر شما رو به باد خواهد داد بلکه همين بلا را سر همه دوستاني که در فهرست تماسهايتان هستند هم خواهد آورد و با سرعت زياد در حال منتشر شدن است.

محتواي اين خبر را به استحضار دوستان خود برسانيد.

  چهارشنبه 30 فروردین 1391 10:47, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 52 کلمات  
موضوعات: خواندنی ها, رایانه وفناوری اطلاعات, دانستنی های جوان

حقه‌ها و ترفند‌هاي اينترنتي اگر از افرادي هستيد كه وب گردي كار اساسي شماست و شب و روز در حال سر زدن به سايت هاي مختلف هستيد توصيه ما اين است كه تمام اين مقاله را حفظ كنيد و ياد بگيريد زيرا بسيار بسيار براي شما كارامد است.

اين ترفند ها در واقع راه هاي ميانبر براي دست يافتن به محتويات سايت هاست و به بهبود تلاش شما براي دستيابي به محتويات سايت ها كمك مي كند.

ادامه »

  سه شنبه 20 دی 1390 09:53, توسط حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت   , 6 کلمات  
موضوعات: رایانه وفناوری اطلاعات

شاید شما نیز علاقه مند باشید تا به ریز اطلاعات سخت افزاری سیستمتان به شکل دقیق پی ببرید. برای اینکار چه میکنید؟ کیس را باز میکنید و از روی قطعات به اطلاعات مورد نیاز پی میبرید؟ دست نگه دارید! با ترفندی ساده با استفاده از ابزار مخفی ویندوز XP میتوانید به اطلاعات کامل سخت افزاری سیستم خود پی ببرید.

برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شوید.
اکنون عبارت DXDIAG را وارد نموده و Enter بزنید.
اگر از شما سوالی هم شد Yes بزنید.

در پنجره باز شده اطلاعات کاملی از جزئیات سخت افزاری سیستم تان خواهید داشت.

1 2

محتواها

کاربران آنلاین

  • زفاک
  • امیرِعباس(حسین علیه السلام)

پخش زنده اماکن متبرکه

پخش زنده حرم

آمار

  • امروز: 2146
  • دیروز: 2627
  • 7 روز قبل: 10335
  • 1 ماه قبل: 52689
  • کل بازدیدها: 1053260
Online User